دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 40661
سلامت نیوز: یک فوق تخصص قرینه گفت: مهمترین عاملی که باعث تنبلی چشم در کودکان می شود، بالا بودن نمره چشم است عدم تشخیص و درمان به توقع، موجب بروز تنبلی چشم در کودکان می شود بهترین زمان معاینه چشم دوره نوزادی 6 ماهگی، 3 سالگی و 5 سالگی است.

دکتر محمد رضا فرتورک زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه چشم با کار طبیعی، رشد طبیعی هم خواهد داشت افزود: اگر چشم انسان در دوران نوزادی و کودکی به دلایلی مانند افتادگی پلک ، نمره بالای چشم، آب مروارید و لک قرنیه نبیند، عصب بینایی و مراکز بینایی در مغز رشد کامل نخواهد داشت.

وی ادامه داد: چنین فردی در بزرگسالی پس از بلوغ به جای 10 خط، 2 تا 5 خط و حتی گاهی یک خط را می بیند که این حالت تنبلی چشم اتلاق می شود.

* سن 9 سالگی حداکثر سن مداوای تنبلی چشم است
این فوق تخصص قرنیه با تاکید بر اینکه تنبلی چشم، زمینه عصبی و سیستم ساختمانی دارد که در اثر عدم رشد کامل ایجاد می شود گفت: پس از 9 سالگی که حداکثر سن مداوای چشم است، این مشکل دیگر درمان نمی شود،بنابراین  تشخیص و درمان به موقع این عارضه از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بالا بودن نمره چشم را مهمترین عامل بروز تنبلی چشم در کودکان دانست و افزود: در این موارد کودک به استفاده از عینک نیاز دارد ، اما چون تشخیص داده نمی شود یا درست درمان نمی شود، چشم کودک دچار تنبلی می شود.

فرتوک زاده خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید، کودک هرگز به شما نخواهد گفت که من اشیاء و اطراف را خوب نمی بینم زیرا به نظر او همه افراد همان طوری می بینند که او می بیند، به همین دلیل لازم است او را به صورت دوره ای برای معاینه چشم نزد چشم پزشک ببرید تا در صورت وجود اشکال در بینایی، تشخیص داده شود.

این جراح چشم پزشک گفت: بهترین زمان برای معاینه چشم در کودکان دوره نوزادی،‌6 ماهگی ، 3 سالگی و 5 سالگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha