سلامت نیوز: سرپرست معاونت درمان صندوق تامین‌ اجتماعی با بیان اینكه مراحل اولیه برنامه پزشك امین با موفقیت اجرا شد، گفت: با اجرای فاز عملیاتی این برنامه شاهد به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و زحمات همكاران تامین‌ اجتماعی استان گیلان هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، هدایت‌الله ادیب‌ نیا روز چهارشنبه در نشست مشترك اعضای دبیرخانه برنامه پزشك امین، اتحاد و انسجام در اجرای برنامه پزشك امین را ویژگی بارز تیم كاری استان گیلان برشمرد.

برنامه پزشك امین امسال به صورت آزمایشی در استان گیلان اجرا می شود.

وی افزود: در بازدید از استان گیلان و بررسی میزان پیشرفت اجرای این برنامه، اشكالات نرم‌افزاری شناسایی و برطرف شد تا با اجرای موفقیت‌ آمیزطرح پزشك امین در این استان، زمینه اجرای آن در دو استان دیگر تا پایان سال فراهم شود.

ادیب ‌نیا با اشاره به آمار خوب ثبت‌ نام روزانه در استان گیلان اظهار داشت: به دنبال جلسات متوالی و براساس مطالعه آیین‌ نامه، صاحبنظران معتقدند اگر قرار است گامی در سلامت كشور برداشته شود در تحقق و انجام این حركت بزرگ نهفته است.

براساس طرح پزشك امین هر یك از بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند بطور انفرادی و یا به اتفاق خانواده خود یك پزشك را به عنوان پزشك امین خود انتخاب و از خدمات درمانی متنوعی بهره مند شوند.

پزشك امین، پزشك عمومی است كه آموزش های لازم را برای ارایه خدمات تشخیصی - درمانی در چارچوب مشخصی دیده است.

پزشك امین پس از انجام معاینات اولیه، برای بیمه شدگان پرونده سلامت تشكیل می دهد و همه اطلاعات تشخیصی، درمانی و سوابق پزشكی را در پرونده سلامت آنان ثبت و نگهداری می كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha