سلامت نیوز: علائم مسمومیت با منواکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، صفورا محبی مدیر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از این علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند؛ سعی در خوابیدن می‌کنند.

محبی بابیان این که ابتلای تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفولانزا، بروز مسمومیت در افراد را نشان می‌دهد، افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی و کاهش دید از جمله علائم اولیه مسمومیت در افراد است.

وی افزود: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

محبی تصریح کرد: کبودی دست، دور لب و نوک انگشتان از علائم مسمومیت پیشرفته با گاز منواکسید کربن است که در نهایت در صورت عدم درمان منجر به تنگی نفس و مرگ می‌شود.

به گفته وی، در برخورد با افراد مسموم شده با گاز منواکسید کربن باید فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کرده و یقه پیراهن، کمربند و لباس‌های تنگ افراد مسموم را باز کنید و در صورت امکان اکسیژن دهی به فرد مسموم شده انجام گیرد.

مدیر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: باز نگه داشتن راه‌های هوایی و تماس با اورژانس 115 در مراحل بعدی درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha