چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 41882
سلامت نیوز:اندازه كودك شما از سر تا پاشنه پا حدود 34.3 سانتی متر شده است. وزن او (كه حدود 680 گرم است) خیلی زیاد به نظر نمی رسد اما او به زودی كمی بافت چربی می آورد و قیافه باریك و نحیف او تغییر خواهد كرد، پوست نسبتا چروكیده او صاف می شود و شباهت او به یك نوزاد كامل بیشتر و بیشتر خواهد شد. احتمالا اكنون می توان موهای او را دید كه هم رنگ و هم حالت گرفته اند، هر چند كه رنگ و حالت موهای او ممكن است بعد از تولد تغییر كنند.

شما چگونه تغییر می کنید؟
نه تنها كودك شما موهای بیشتری درآورده است كه ممكن است موهای سر خود شما هم پرتر و درخشنده تر به نظر بیایند. در واقع موهای شما زیاد نشده اند بلكه همان موهای معمولی شما هستند كه بیشتر از معمول بلند شده اند. همچنین ممكن است موهای بدن شما نیز تیره تر یا كلفت تر به نظر بیایند. این موها نیز ظرف چند هفته پس از تولد نوزادتان به حالت عادی بازخواهند گشت؛ گاهی هم برای از بین بردن آنها ممكن است دچار زحمت شوید. شما ممكن است دیگر قادر نباشید كه به زیبایی و متانت گذشته راه بروید.

 ادامه دادن به ورزش برای شما خوب است اما هر وقت احساس كردید كه خیلی خسته شده اید ورزش نكنید. همچنین اگر احساس درد، كوفتگی بدن، سرگیجه یا غش كردید، یا زمانی كه نفس كم آوردید بلافاصله ورزش را متوقف كنید. برای مدت طولانی به پشت دراز نكشید و از انجام حركتهای ورزشی كه ممكن است تعادل شما را به هم بزند خودداری كنید. مقادیر زیادی آب بنوشید، قبل از ورزش گرم كردن و بعد از آن خنك كردن را فراموش نكنید.


با انجام آزمایش غربالگری گلوكز در فاصله هفته های بیست و چهارم تا بیست و هشتم، ممكن است بطور همزمان برای شما آزمایش كم خونی هم تجویز شود. هرچند حجم خون شما در طول حاملگی به شدت افزایش می یابد اما ممكن است تعداد گلبولهای قرمز خون شما به اندازه كافی افزایش نیافته باشد. گاهی اوقات این عارضه را «كم خونی فیزیولوژیك» می نامند كه در سه ماهه دوم و سوم حاملگی معمول است. در صورتی كه آزمایش خون شما حاكی از كم خونی واقعی باشد باید از آهن و مكملهای غذایی استفاده كنید.

اگر تا حالا به اسم نوزاد خود فكر نكرده اید باید در این كار جدی شوید. انتخاب یك نام مناسب وظیفه ای بسیار مهم است اما باید برای شما حالت تفریحی هم داشته باشد. به تاریخچه فامیل خود (مثلا اسم پدر پدربزرگتان) یا مكانهایی كه برایتان جالب هستند یا شخصیتهای محبوب ادبی و داستانی تان و یا شخصیتهای فیلمهای مورد علاقه تان فكر كنید. حتی می توانید از كتابهایی كه اسامی مختلف كودكان را جمع آوری كرده اند استفاده كنید.

فعالیت های این هفته
در این هفته وقتتان را به همسرتان اختصاص دهید: می توانید همسرتان بطور رمانتیكی غافلگیر كنید. همه خصوصیاتی را كه از او دوست دارید بنویسید به او بگویید كه چرا فكر می كنید او یك پدر فوق العاده خواهد بود، یا حداقل دستهای همدیگر را بگیرید و به یك گردش كوتاه یا پیاده روی بروید.

برای ارتباط جسمی و روحی با یكدیگر وقت بگذارید، آنچه را در یكدیگر دوست دارید و آنچه كه شما را به هم پیوند می دهد جشن بگیرید، عشق بورزید و قدر یكدیگر را بدانید. هر هفته حداقل نیم ساعت وقت بگذارید و به همسرتان بفهمانید كه چقدر برای شما و زندگی تان مهم است. (البته اگر واقعا اینطور هست!)
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha