سلامت نیوز :افرادی که سیگار مصرف می کنند بهای سنگینی را می پردازند  . مصرف سیگار هنوز هم مهم ترین عامل محیطی خطر ابتلا به سرطان است و خطر ابتلا به سرطان با افزایش مقدار و مدت تماس با دود تنباکو افزایش می یابد و هر چه سن شروع مصرف سیگار پایین تر باشد، خطر ابتلا بیشتر است.
به گزارش سایت پزشکان بدون مرز ،  گرچه ترک سیگار همیشه یک ایده خوشایند بوده است و افرادی که به سرطان مبتلا هستند، ضرورت بیشتری دارد تا آن را ترک کنند اما بسیاری از مبتلایان به سرطان این عادت اشتباه را کنار نمی گذارند.
مهم است که بدانید استفاده از سیگار بر میزان سمی بودن داروهای مصرفی در انواع سرطان ها می‌افزاید و این مشکل سبب افزایش خطر مرگ و میر بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی می‌شود.
محققان دانشگاه «هاروارد» این مطالعه ای را بر روی یک هزار و ۴۰۰ فرد سیگاری که به تازگی به سرطان روده بزرگ یا ریه مبتلا شده اند، انجام داده اند.
به گفته دکتر«پارک» محقق ارشد این تحقیق، این مطالعه پنج ماه پس از اینکه این افراد متوجه بیماری شان شدند، انجام شد.
نتایج این بررسی نشان می دهد یک سوم افرادی که مبتلا به سرطان ریه و دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان روده بزرگ بوده اند این عادت خود را کنار نگذاشته و سیگار کشیدن را ادامه داده اند.
به اعتقاد دکتر«پارک»، ترک این عادت خیلی سخت است و تشخیص سرطان می تواند یک انگیزه قوی برای ترک آن باشد؛ اما کافی نیست.
افرادی که مبتلا به سرطان هستند و همچنان به کشیدن سیگار ادامه می دهند تاثیر روش های درمانی بر روی این بیماران را ضعیف کرده و روند درمان را کندتر می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha