جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 420

اختصاصی سامانه خبری سلامت نیوز - اخبار کوتاه امروز مخصوص زنان است،3 خبر کوتاه و خواندنی امروز مورخ 15 دی ماه 1385است، خواندن آنها را از دست ندهید.

کوتاه و خواندنی امروز 15 دی ماه 1385

سرطان‌های زنان

بسیاری از سرطان‌های زنان در مراحل اولیة تشخیص قابل درمان‌اند. سرطان‌های دستگاه تناسلی زنان معمولا ً در سنین یائسگی ایجاد می‌شود، ولی بررسی‌های تشخیصی در مورد آنها باید از سنین پایین‌تر آغاز شود. سرطان رحم پس از 50 سالگی و سرطان تخمدان بعد از 35 سالگی شایع‌تر است.

 ازجمله علائم ابتلا به این نوع سرطان‌های زنان بزرگ شدن سریع شكم است كه فقط در 10 تا 15 درصد از مبتلایان مشاهده می‌شود. ازجمله عوامل مستعدكننده برای ابتلا به سرطان دهانة رحم شروع روابط جنسی در سنین كم و تعدد شركای جنسی است.

اما كیست‌های تخمدان از سرطان تخمدان كاملا ً مجزاست و معمولا ً در افرادی كه از نظر ژنتیكی مستعدند یا در معرض تنش‌های روحی‌ـ‌روانی قرار داشته‌اند ایجاد می‌شود. این كیست‌ها در اغلب افراد، پس از چند دوره مصرف داروهای هورمونی از بین می‌رود.


زنان «بار بیماری» بیشتری تحمل می‌كنند

براساس آمارهای ارائه‌شده، چهار عامل اصلی مرگ‌ومیر در زنان به‌ترتیب بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی، سرطان، حوادث و بیماری‌های تنفسی است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، زنان در طول عمر خود «بار بیماری» بیشتری تحمل می‌كنند. بر طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، بار بیماری عبارت است از سال‌های از‌دست‌رفتة عمر بر اثر بیماری. سازمان مذكور دو بیماری پوكی استخوان و نارسایی قلبی را اصلی‌ترین عوامل تحمیل بار بیماری بر زنان دانسته است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مشكلات مفصلی، آرتروز، روماتیسم، سوء‌تغذیه، بیماری‌های گوارشی، پرفشاری خون، پوكی استخوان، زخم اثنی‌عشر، دیابت، سرطان معده و ریه و پستان، و اختلال افسردگی را مهم‌ترین بیماری‌های زنان كشور و علت مرگ آنها دانسته است.

اینترنت و زنان

به گزارش سایت خبری بی‌بی‌سی، زنان و مردان در امریكا به یك نسبت از اینترنت استفادة جدی می‌كنند. مردان اینترنت را وسیله‌ای برای تجربة راه‌های جدید انجام دادن امور مختلف و زنان آن را امكانی برای حفظ و توسعة روابط انسانی، اجتماعی و خویشاوندی می‌دانند.

برطبق این تحقیق، شمار زنانی كه در طول روز از اینترنت استفاده می‌كنند به‌مراتب بیشتر از مردان است. یك شركت متولی تحقیقات اجتماعی در زمینة استفاده از اینترنت در امریكا، میزان كاربران مرد اینترنت را 68 درصد در مقابل 66 درصد كاربر زن اعلام كرده است. اما از آنجا كه در امریكا جمعیت زنان بیشتر از مردان است، اكثریت كاربران را زنان تشكیل می‌دهند.

این تحقیق نشان داده است كه زنان و مردان به یك نسبت از اینترنت برای پرداخت سریع صورتحساب‌های بانكی و تسهیل امور زندگی بهره می‌برند. اما مردان بیشتر تمایل دارند كه از اینترنت برای آگاهی از اخبار، كاریابی، و كسب اطلاعات در مورد نتایج مسابقات ورزشی، وضعیت آب و هوا و رتبه‌بندی اجناس و خدمات استفاده كنند. حال آنكه بیشتر زنان اینترنت را وسیله‌ای برای یافتن مقاله در زمینة سلامت و بهداشت یا موضوعات دینی قلمداد می‌كنند. به علاوه، زنان كاربر بیشتر به حفظ و گسترش روابط اجتماعی و خویشاوندی علاقه‌مندند و مردان كاربر به شنیدن موسیقی و یافتن بازی و سرگرمی.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha