سلامت نیوز : نیاز كشور به بخش های مراقبت های ویژه و هزینه های درمان بیماران در این بخش ها روبه افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران اقدام وزارت بهداشت در رفع نیاز به تخت های ICU و CCU را با توجه به افزایش سن جمعیت كشور اقدامی زیربنایی خواند.

دكتر لاریجانی با بیان اینكه در كل كشور با كمبود تخت ICU و CCU مواجه هستیم افزود: اقدام وزارت بهداشت در رفع نیاز به تخت های ICU و CCU با توجه به افزایش سن جمعیت كشوراقدامی زیربنایی است و با توجه به اینكه سن افراد درحال افزایش است نیاز به مراقبت های ویژه افزایش می یابد هرچند كه  هزینه های درمان در این بخش ها نیز واقعا بالا است.

وی، بیمارستان های تهران را محل مراجعه بیماران سطح كشور خواند و افزود: در سال های گذشته در تهران با گسترش مراكز قلب نیازمان به بخش های CCU كاهش پیدا كرد اما تهران جایی است كه از همه نقاط كشور بیمار به آن مراجعه می كند و اكثر مراجعه كنندگان به بیمارستان امام نیز از شهرستان ها هستند با افتتاح بخش های جدید ICU  وضعیت ما در زمینه مراقبت های ویژه بهتر می شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این كه ما هنوز هم نیازمند گسترش تخت های ICU و NICU در سطح كشور هستیم تصریح كرد: آنچه كه وزارت بهداشت با توجه به امكانات خود پیش بینی كرده چیزی حدود 1000 تخت ICU تا پایان سال راه اندازی می شود اما به نظر می رسد این كار باید تداوم یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha