با وجود اینکه سازمانهای بیمه‌گر مخالف افزایش تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و خصوصی در سال 91 هستند، وزارت بهداشت پیشنهاد کرده است که میزان رشد تعرفه ها طبق مصوبه سال گذشته یعنی 9 درصد باشد.

سلامت نیوز : معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: با وجود اینکه سازمانهای بیمه‌گر مخالف افزایش تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و خصوصی در سال 91 هستند، وزارت بهداشت پیشنهاد کرده است که میزان رشد تعرفه ها طبق مصوبه سال گذشته یعنی 9 درصد باشد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پانا، دکتر محمودرضا محققی اظهار داشت: وزارت بهداشت با سازمانهای بیمه‌گر در بحث تعیین تعرفه‌ها جلساتی برگزار کرده است و بررسی‌ها و محاسبات اولیه در بحث تعرفه‌ها انجام شده اما هنوز به جمع‌بندی نهایی در این خصوص نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به پیشنهاد سازمانهای بیمه‌گر اظهار داشت: سازمانهای بیمه‌گر پیشنهاد کرده‌اند که تعرفه‌ها در سال 91 رشد صفر درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد اما ما پیشنهاد داده‌ایم همان مصوبه سال گذشته که 9 درصد افزایش را شاهد بودیم امسال هم اجرا شود.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: امیدواریم تعرفه‌های سال 91 قبل از سال جدید از سوی وزارت بهداشت اعلام شود اما مسیر تصویب تعرفه‌ها بسیار پیچیده است و باید شورای عالی بیمه آن مصوب و به تصویب برساند.

به گفته وی، وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا میزان تعرفه‌ها سال 91 کمتر از 9 درصد مصوب سال گذشته نباشد.

محققی درباره واقعی کردن قیمت خدمات پزشکی هم از سوی بیمه‌ها افزود: باید دید که آیا بیمه‌ها توان پوشش قیمت واقعی خدمات را دارند و اینکه همین موضوع چه میزان به نظام سلامت کمک می‌کند با این حال واقعی شدن خدمات سلامت به شفاف‌سازی نظام اقتصادی سلامت کمک می‌کند و موجب می‌شود خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده منافع لازم را به دست آورند.

وی تاکید کرد: بیمه‌ها با همین منابع هم می‌توانند تعرفه‌های درمانی را پرداخت کنند اگر آنان بتوانند خدمات القایی و فرایند پرداختی خود را اصلاح کنند می‌توانند منابع خود را ذخیره و تعرفه‌ها را واقعی پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha