سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپد گفت: درمان های خود سرانه شکستگی ها به ناتوانی حرکتی منجر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر مهران ستارهیک با اشاره به اینکه انواع شکستگی ها در فصل سرما شیوع بیشتری می یابد، افزود: به علت کاهش برودت هوا و لغزندگی در سطح معابر و خیابانها و سرخوردگی و به دنبال آن شکستگی ها در افراد رخ می دهد.

متخصص ارتوپد مرکز آیت الله موسوی زنجان، اظهار داشت: برخی از افراد در هنگام بروز شکستگی به شکسته بندهای سنتی مراجعه می کنند که اقدامات درمان گونه این افراد به لحاظ علمی بی اساس و عوارض نامطلوبی به همراه دارد.

وی بیشترین شکستگی در بدن قشر جوان را در ناحیه مچ دست عنوان کرد و گفت: مدت زمان بهبودی در این محل به مدت شش تا هشت هفته به طول می انجامد.

دکتر ستارهیک با بیان اینکه شکستگی ناحیه لگن در افراد مسن در مقایسه با سایر گروه ها شیوع بیشتری دارد، اظهار داشت: مدت زمان بهبودی در این گروه ها با توجه به کهولت سن تاخیر بیشتری دارد و انجام مراقبت های لازم در آنان بسیار ضروری است.

وی، با تاکید بر اینکه اعمال درمان های مختلف در شکستگی ها با توجه به نوع صدمه وارد شده در فرد صورت می گیرد، افزود: مصرف داروهای تجویز شده و مصرف غذاهای حاوی کلسیم می تواند در روند بهبودی ناحیه شکستگی بسیار تاثیر گذار باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha