دستمزد پرستاران در برخی کشورهای منطقه تا 5/2 میلیون تومان و در برخی دیگر از کشورها تا 5/3 میلیون تومان است.

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران تهرانی از استخدام و به کارگیری در مراکز درمانی دولتی برای اجرای قانون ارتقای بهره وری استقبال نکردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سید یعقوب جعفری اظهار کرد: از این رو مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به دنبال اصلاح دریافتی و دستمزد برای افزایش جذب پرستاران هستند.

وی با بیان اینکه پرستاران با این میزان حقوق و دستمزد حاضر به فعالیت در مراکز درمانی دولتی نیستند و غالباً جذب مراکز خصوصی می شوند، ادامه داد: یک میلیون و 200 هزار تومان حداقل دستمزدی است که با توجه به سختی کار حرفه پرستاری برای پرستاران تهران می توان در نظر گرفت.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: هم اکنون در تهران از استخدام در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی استقبال نشده است از این رو مسئولان در پی تغییر شرایط جذب پرستاران هستند.

جعفری با بیان اینکه حقوق و دستمزد پایین از علل مهاجرت پرستاران به سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه است، گفت: دستمزد پرستاران در برخی کشورهای منطقه تا 5/2 میلیون تومان و در برخی دیگر از کشورها تا 5/3 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: البته اجرای قانون ارتقای بهره وری و تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا حدودی پدیده مهاجرت پرستاران را کاهش داد.

رئیس شورای نظام عالی پرستاری یاد آور شد: روح حاکم بر قانون ارتقای بهره وری کاهش میزان ساعت کاری پرستاران و افزایش حقوق و دستمزد است و اینکه زندگی پرستاران با یک شیفت کاری تامین شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha