سلامت نیوز: مدیرعامل ستادمراکزمعاینه فنی خودروهای تهران گفت: امیدمان را برای کاهش سن معاینه فنی از پنج به دو سال از دست ندادیم و مساله در کمیسیون و فراکسیون های مجلس همچنان پیگیری می شود.

صدرالدین علیپور در گفت وگو با پانا، در خصوص سرانجام کاهش سن معاینه فنی از 5 به 2 سال، اظهار کرد: متاسفانه دراین خصوص هنوز مجلس اقدام خاصی را انجام نداده است اگرچه این مساله در کمیسیون حقوقی _ قضایی و فراکسیون محیط زیست همچنان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: ما نیز همچنان به دنبال ارائه خدمات بیشتر و بهتر در مراکز معاینه فنی هستیم البته با توجه اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفته است شاهد حضور رانندگانی هستیم که بر اساس قانون جدید نیازی به معاینه فنی ندارند.

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خودروهای تهران با تاکید بر اینکه باید برای ارتقای سطح ایمنی و کاهش آلودگی خودروها را به شهروندان گوشزد کرد، گفت: خوشبختانه بسیاری از شهروندان به این قانون توجه ندارند و با کمترین هزینه و در حداقل زمان به معاینه فنی خودرویشان اقدام می کنند.

علیپور با تاکید بر اینکه امیدواریم تا مجلس نسبت به قانون مصوب خود در زمینه الزام معاینه فنی تجدید نظر کنند، گفت :ما تمامی تلاش خود را برای مجاب کردن نمایندگان مجلس به کار بسته ایم اما تاکنون موفق نشدیم.

وی در پایان افزود: اگرچه برخی از شهروندان بر اساس فرهنگسازی و تبلیغات صورت گرفته خود به مراکز مراجعه می کنند اما الزام قانونی معاینه فنی خودروها در کاهش یا افزایش آلودگی نقش بسیاری دارد.

افزایش سن الزام معاینه فنی خودروهای تهران اسفندماه سال گذشته همزمان با تغییر کلی قانون راهنمایی و رانندگی از دو به 5 سال افزایش یافت. این مساله مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان محیط زیست و شهرداری تهران واقع شد اما تاکنون با وجود تعاملات صورت گرفته هنوز اصلاح نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha