یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 42429

نتایج یك مطالعه جدید نشان داد افرادی كه چای سبز مصرف می‌كنند با بالا رفتن سن كمتر دچار از كارافتادگی و ناتوانی جسمی می‌شوند.

سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه جدید نشان داد افرادی كه چای سبز مصرف می‌كنند با بالا رفتن سن كمتر دچار از كارافتادگی و ناتوانی جسمی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارشناسان سلامت و تغذیه در دانشگاه توهوكیو در این مطالعه دریافتند چای سبز حاوی مواد شیمیایی آنتی اكسیدانی است كه به برطرف شدن آسیب‌های سلولی كمك می‌كند. این آسیب‌های سلولی اگر باقی بمانند منجر به بروز بیماری می‌شوند.

متخصصان تاكنون روی تاثیر چای سبز بر هر مشكل یا عامل بیماری زای مختلف از كلسترول گرفته تا خطر بروز سرطان‌های خاص مطالعه كرده و به نتایج تركیبی دست یافته‌اند. در بررسی جدید كه شرح آن در مجله آمریكایی «تغذیه بالینی» ارائه شده این كارشناسان به بررسی تاثیر این نوشیدنی مفید روی خطر از كارافتادگی با بالا رفتن سن پرداخته و متوجه شدند افرادی كه طرفداران دائمی چای سبز هستند با افزایش سن و آغاز پروسه پیری كمتر دچار از كارافتادگی و ناتوانی جسمی می‌شوند.

آزمایشات تایید كرد در اشخاصی كه حداقل پنج فنجان چای سبز در روز می‌نوشند احتمال این كه از كارافتاده شوند فقط 7 درصد است در حالی كه در صورت عدم مصرف این چای احتمال فوق به 13 درصد افزایش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha