سلامت نیوز: دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های کارآزمایی بالینی با اشاره به این که تمام عوامل پیش گیری کننده از سرطان در زنان زیر ۵۰ سال کشورمان در زمینه سرطان سینه دستخوش تغییر شده است، از خطر وقوع سونامی این سرطان بین زنان ایرانی خبر داد.

کاظم زنده دل با بیان این مطلب افزود: مهم ترین مسئله در این زمینه آگاهی رسانی درباره علایم سرطان است. برآوردها درباره سرطان سینه در کشور که تعداد آن در حال افزایش است، نشان می دهد که در ۲۰ سال آینده تعداد مبتلایان به این بیماری دو برابر می شود.

وی ادامه داد: جمعیتی که خطر سرطان در آن مطرح است گروهی هستند که دیرتر ازدواج می کنند، دیرتر بچه دار می شوند، تعداد بچه هایشان کمتر و میزان شیردهی آن ها نیز کم است و تمام عوامل پیشگیری کننده که به طور ذاتی در زنان وجود دارد و باید پیشگیری شود، در نسل کنونی زیر ۵۰ سال کشورمان به هم ریخته است.

وی افزود: در این زمینه اگر مصرف داروها را نیز در کنار آن قرار دهیم وقتی این افراد به سن بالای ۵۰ سال می رسند آن نوع سرطان هایی که برای افراد بالای ۵۰ سال رخ می دهد به سراغ آن ها نیز می آید و سونامی سرطان واقعیتی است که نباید بی اعتنا از آن گذشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha