شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 42842
سلامت نیوز:تبریك! كودك شما كامل شده است و از این به بعد قادر خواهد بود كه به زندگی در خارج رحم ادامه دهد. كودكانی كه قبل از 37 هفتگی به دنیا بیایند نارس و به آنهایی كه بعد از 42 هفته به دنیا بیایند دیرشده می گویند. وزن كودك شما كمی بیشتر از 2720 گرم است و از سر تا پاشنه پا حدود 48.2 تا 50.8 سانتی متر طول دارد.

موی سر بسیاری از كودكان در هنگام تولد كامل است و طول موهای آنها ممكن است بین 1.2 تا 3.8 سانتی متر باشد. اگر رنگ موی كودك شما با خود شما یكسان نیست تعجب نكنید. برخی نوزادان هم تنها كمی موی كرك مانند دارند.

شما چگونه تغییر می کنید؟
در هفته های آتی فقط باید منتظر باشید. از این موقعیت برای آماده كردن وسایل مربوط به نوزادتان استفاده كنید یا كارهایی را انجام دهید كه ممكن است تا مدتی پس از تولد كودك نتوانید به آنها مشغول شوید. هر وقت می توانید یك چرت بزنید یا مطالعه كنید.
خوابها و رویاهای شما تغییر كرده اند؟ در هنگام خواب گمان می كنید رویاهایتان واقعی هستند؟ نگرانیهای ناشی از مادر شدن می تواند موجب اینگونه خواب دیدنها شود.

ممكن است تعداد انقباضهای عضلانی براكستون هیكس بیشتر شده باشند. همچنین ممكن است زمان هر كدام از این انقباضها بیشتر طول بكشند و آزار دهنده تر شده باشند.

هنگامی كه بروز این انقباضات بیشتر شود ممكن است گمان كنید كه زمان زایمان فرا رسیده است. همچنین ممكن است ترشحات لزج و مخاطی واژن نیز افزایش یافته باشد. در دوران بارداری مخاط متراكم و ضخیمی دهانه ورودی رحم را می بندند و نقش حفاظتی دارد، هنگام شروع زایمان این مخاط كه "پلاگ موكوسی" نام دارد ممكن است كمی خونی شود و با شروع باز شدن دهانه رحم، خارج شود.

به این وضعیت "نمایش خونی" می گویند و اگر در این دوره "نمایش خونی" را مشاهده كردید ممكن است زمان زایمان فرا رسیده باشد. در این زمان هم مانند سایر مواقع در طول بارداری در صورت مشاهده لكه یا خونریزی فورا به پزشك خود اطلاع دهید.

فعالیت های این هفته
مسیر بیمارستان یا زایشگاه را یك بار در زمان بدون ترافیك مرور كنید. شاید بهتر باشد برای رسیدن به آنجا در زمانهای مختلف شبانه روز برنامه ریزی كنید. حتی می توانید به آنجا بروید و از محل ورود، سیستم پذیرش و كارهای مربوط به آن و نیز مداركی كه باید به همراه داشته باشید اطلاع كسب كنید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha