چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 43101
سلامت نیوز : در یك گزارش جدید از سوی دولت آمریكا اعلام شد كه نرخ مرگ ومیر ناشی از هپاتیت C طی سالهای اخیر در این كشور با روند ثابتی افزایش یافته و تعداد قربانیان این بیماری از ایدز فراتر رفته است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از مبتلایان به عفونت هپاتیت C در برخی از مناطق آمریكا از ابتلای خود به این بیماری بی‌خبر هستند و همین امر موجب افزایش تعداد مبتلایان شده است.

سایت اینترنتی هلت دی نیوز در این باره گزارش داد: طبق آمار بین سالهای 1999 تا 2007 میلادی كه از سوی مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا مورد بازبینی قرار گرفته تعداد آمریكایی‌هایی كه امروزه بر اثر هپاتیت C می‌میرند بیشتر از قربانیان ایدز است.

دكتر اسكات هولمبرگ رییس بخش همه‌گیرشناسی و شعبه نظارتی در بخش هپاتیت ویروسی مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در این باره اظهار داشت: این یافته تاكید می‌كند كه مشكل فوق باید هرچه سریعتر از سوی مسولان مورد رسیدگی قرار بگیرد و مبتلایان به هپاتیت B و C مزمن در جامعه باید زودتر شناسایی شده و تحت درمان قرار بگیرند.

طبق آمار این مركز، در حال حاضر حدود 2/3 میلیون آمریكایی به هپاتیت C آلوده هستند كه عامل اصلی بروز سرطان كبد و سیروز كبدی است.

این یافته در نشریه سالانه‌های طب داخلی گزارش شده است.

بنا برگزارش ایسنا، هپاتیت C یک بیماری ویروسی است که از طریق تماس با خون و ترشحات بدن افراد مبتلا منتقل می‌شود. این بیماری در اکثر بیماران حالت مزمن پیدا کرده و تعدادی از این افراد در آینده دچار عوارض بیماری مانند سیروز یا سرطان کبد می‌شوند.

هپاتیت به معنی التهاب كبد است. انواع مختلفی از هپاتیت وجود دارند. بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی نیز مسری نیستند. ابتلا به بیمای هپاتیت C می‌تواند به بیماری مزمن كبدی و در صورت پیشرفت باعث سیروز یا فرسودگی كبد و در گروه بسیار كوچكی باعث ابتلا به سرطان كبد می‌شود.

بیشتر مبتلایان به این نوع هپاتیت هیچ علامتی ندارند. برخی از بیماران علائم عمومی عفونت ویروسی را نشان می‏دهند مثل خستگی، دل درد، درد عضلانی و تهوع و بی‌اشتهایی اما در موارد پیشرفته علائم نارسایی كبدی بروز می‌كند كه شامل تورم شكم و اندام‌ها، یرقان و نیز خونریزی‌های گوارشی هستند. همچنین منگی و خواب آلودگی در مراحل بسیار پیشرفته دیده می‏شود و در این مرحله بیماران ممكن است خارش داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha