چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4311

جوانی که با ارسال دعوتنامه برای پزشکان به بهانه حضور در یک همایش از 121 پزشک میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده بود ، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ عبدالله قاسمی ، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به این خبر به جام جم گفت : چند روز پیش فردی با مراجعه به پلیس آگاهی اصفهان و ارائه یک دعوتنامه مبنی بر برگزاری همایشی در کیش برای پزشکان متخصص عنوان کرد: این دعوتنامه در حالی برای پزشکان متخصص سراسر کشور ارسال شده است که هیچ یک از پزشکان اصفهان از موضوع این همایش - که در قالب دبیرخانه انجمن بین المللی مدیریت بیمارستانی قلمداد شده - اطلاع ندارند و عاملان برگزاری همایش از هر فردی که قصد حضور در این همایش را داشته است ، حدود 300 تا 400هزار تومان دریافت کرده اند.

آغاز تحقیقات

سرهنگ قاسمی افزود: به دنبال این اظهارات و بررسی آدرس درج شده در دعوتنامه ارسالی معلوم شد چنین آدرسی در اصفهان وجود ندارد ، به طوری که در مدت زمان کوتاهی 121 نفر از پزشکانی که به حساب درج شده در دعوتنامه پول واریز کرده بودند ، شکایت خود را در این زمینه مطرح کردند. رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: با جمع بندی این شکایت ها تیم ویژه ای از کارآگاهان ، پیگیری های خود را آغاز و سرانجام با بهره گیری از راهکارهای فنی و تخصصی خود ، ردپای یک جوان 21 ساله به نام محسن را در این کلاهبرداری ها شناسایی و در یک اقدام ضربتی او را دستگیر کردند.

اعتراف

جوان شیاد در تحقیقات خود اعتراف کرد: میزان تحصیلاتم دیپلم است و چندی پیش با مشاهده یک آگهی یکباره تصمیم به کلاهبرداری از پزشکان گرفتم و با چاپ دعوتنامه ای مبنی بر برگزاری همایشی در یک هتل 5ستاره در جزیره کیش تاکید کردم به کسانی که در این همایش شرکت کنند ، گواهینامه بین المللی و امتیازات ویژه مدیریت بیمارستانی تعلق خواهد گرفت و پس از اعلام شماره حساب نیز دهها میلیون تومان پول به حسابم واریز شد و من نیز پس از دریافت این پولها متواری شدم.
سرهنگ قاسمی افزود: با ثبت اعترافات متهم ، دستور قضایی در این زمینه صادر شد و از آنجا که تعداد زیادی دعوتنامه به آدرس بیمارستان ها و پزشکان متخصص سراسر کشور ارسال شده است ، این احتمال وجود دارد که به تعداد شاکیان افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha