شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 43258
سلامت نیوز: این که شما برای تغذیه فرزندتان در مدرسه بودجه مشخصی را در نظر می‌گیرد، کار خوبی است اما این که این تغذیه را فرزندتان انتخاب می‌کند یا شما، مساله مهمی است که معمولاً والدین به آن توجه ندارند. مسلماً فرزند شما تحت‌تاثیر تبلیغات و البته خوشمزگی تنقلات، ترجیح می‌دهد چیپس و پفک و کیک‌های شیرین بخورد اما محققان می‌گویند کودکانی که در سنین پایین از موادغذایی صنعتی غنی از چربی و قند بهره می‌برند در سن 8 سالگی آی‌کیو پایین‌تری در مقایسه با سایر کودکان دارند! بنابراین شاید تصمیم بگیرید پول توجیبی فرزندتان را با خوراکی‌های سالم جایگزین کنید!

طبق تحقیقاتی که روی 14 هزار کودک انگلیسی در سنین 3، 4، 7 و 8 سالگی انجام شد مشخص شده که شکافی عظیم بین کودکانی که در سنین پایین از مواد غذایی غنی از چربی و قند استفاده می‌کنند و کودکانی که تغذیه سالم‌تری شامل سالاد، میوه، ماهی و غلات دارند وجود دارد.

20 درصد کودکانی که تغذیه نادرستی دارند آی‌کیو حدود 101 دارند در حالی که 20 درصد کودکانی که تغذیه سالمی دارند آی‌کیو حدود 106 دارند. به گفته محققان دانشگاه بریستول شاید این ارقام خیلی نزدیک به هم باشد اما همین تفاوت‌ اندک در زندگی و تحصیل کودکان تاثیر شگرفی می‌گذارد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت عادات غذایی در دوران کودکی بر درک و رفتار بزرگسالی افراد تأثیر می‌گذارد. مغز طی 3 سال اول زندگی سریع‌ترین رشد خود را دارد. مصرف غذاهای سالم به رشد بهتر و سریع مغز کمک کرده و باعث می‌شود فرد آینده درخشان‌تری از نظر اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha