شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 43298
سلامت نیوز : معاون وزیر بهداشت گفت: طب سنتی ایران مغفول مانده‌ است و فعالیت‌های جدی در زمینه تقویت، علمی کردن و بروز کردن آن انجام نداده‌ایم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس ، محمد حسین آیتی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت و فعال طب سنتی اظهار داشت: طب سنتی ایران میراث گرانبهایی است که باید به آن توجه داشت؛ این طب در ۲۰۰ سال گذشته در کشورهای اروپایی تدریس می‌شد و خودشان زمانی که به تاریخ طب غربی نگاه می‌کنند این مطلب را اذعان کرده که طب سینایی و طب سنتی ایران پدر علم نوین بوده است.

وی گفت:‌ متاسفانه امروزه از این طب مغفول مانده‌ایم و فعالیت جدی‌ برای تقویت، علمی کردن و به روز کردن آن انجام نداده‌ایم.

این پزشک طب سنتی بیان داشت:‌ علم پزشکی هر ۴ سال یکبار مهمترین منابع خود را به روز و بازنویسی کرده ولی در طب سنتی کار آکادمیک انجام نشده ولی از حدود ۱۰ سال پیش کارهایی در زمینه طب سنتی انجام شد و حدود ۶ سال است که به طور جدی در این زمینه فعالیت انجام می‌شود.

آیتی عنوان کرد:‌ طب سنتی ایران جای کار زیادی دارد؛‌فرهنگ عمومی مردم نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد و مردم باید متوجه شوند که از کدام قسمت‌های این طب بیشتر استفاده کنند که به حفظ سلامتی آنها کمک می‌کند و کدام قسمت از این طب خرافات است و به فعالیت‌های آکادمیک باید بیشتر توجه داشت که فرهنگ‌سازی بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha