سلامت نیوز: بر طبق بررسی های انجام شده، زمینه ابتلا به سرطان پوست از چند ماه تا 30 سال قبل از بروز علایم این بیماری ایجاد می شود.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان پوست می‌تواند در هر نقطه ای از بدن ایجاد شود اما در برخی از قسمت ها به ویژه قسمت هایی که با نور خورشید یا پرتوهای خطرناک بیشتر در تماس هستند احتمال ایجاد سلول های سرطانی بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ پوست مهمترین و عمومی ترین نشانه سرطان پوست است تاکید کرد: علائم سرطان پوست همچون تغییر رنگ پوست، بروز زخم های طولانی مدت، ضایعات عجیب پوستی و التهابات به طور عمده خیلی دیر بروز می‌کنند به همین دلیل فرد مبتلا ممکن است تا سالها از بیماری خود اطلاعی نداشته باشد.

کامیاب تصریح کرد: برطبق بررسی های انجام شده زمینه ابتلا به سرطان پوست از چند ماه تا 30سال قبل از بروز علائم این بیماری ایجاد می‌شود و در واقع فرد مبتلا در این مدت تا حد بسیار زیادی زندگی کاملا عادی خواهد داشت.

وی یادآور شد: آفتاب سوختگی و نور خورشید از مهمترین عوامل بروز سرطان پوست است که تاثیر آن بر روی سرطان پوست سالها پیش از ایجاد آفتاب سوختگی مشخص می شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه پرهیز از عوامل خطری همچون نور ‌آفتاب، مواد و اشعه های خطرناک و یون ساز و همچنین اصلاح الگوهای نادرست تغذیه ای خطر سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد خاطرنشان کرد: با انجام معاینات و آزمایشات دوره ای و منظم می توان احتمال تشکیل سلول های سرطانی را تشخیص داده و این مشکل را در همان مراحل آغازین برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha