سلامت نیوز: در بیماری سینوزیت آنتی بیوتیک فقط باید هنگامی مصرف شود که یا علائم بیماری پس از چند روز بهبود نیافته و یا اینکه بیماری با گذشت زمان تشدید شود.

علیرضا ملک متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای هر بیماری عفونی و قابل واگیر همچون سرماخوردگی و گلودرد ساده باید یک یا چند نوع آنتی بیوتیک مصرف کرد که این تصور تا حد زیادی نادرست است.

وی تصریح کرد: بیماری سینوزیت از جمله بیماری هایی است که افراد مبتلا به آن و حتی برخی از پزشکان، برای درمان موارد خفیف آن نیز اقدام به تجویز و مصرف آنتی بیوتیک می‌کنند.

ملک تاکید کرد: در برخی از موارد مصرف آنتی بیوتیک نه تنها تاثیر خاصی بر روی درمان سینوزیت ندارد بلکه می‌تواند روند درمان بیماری را با کندی مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه در اغلب موارد برای درمان سینوزیت احتیاجی به مصرف آنتی بیوتیک نیست اظهار داشت: در واقع در بیماری سینوزیت، آنتی بیوتیک فقط باید هنگامی مصرف شود که یا علائم بیماری پس از چند روز بهبود نیافته و یا اینکه بیماری با گذشت زمان تشدید شود.

ملک خاطرنشان کرد: استراحت و مراقبت منظم و کافی واستفاده از بخور آب گرم برای مرطوب سازی محیط و تنفس آسانتر از جمله راههای درمان سینوزیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha