جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 43658
سلامت نیوز: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که اسهال هنوز عامل بسیار مهم مرگ و میر به ویژه در بین کودکان در کشورهای در حال توسعه بوده و مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی را به وجود آورده است.

زین العابدین هروی متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اسهال از جمله بیماری ها و مشکلات بسیار شایع دربین کودکان است و به عنوان علت مهم سوء تغذیه در کودکان شناخته می‌شود.

وی افزود: باوجود مراقبت ها و کنترل های مربوط به بیماری ها و عوامل عفونی، اما همچنان بیماری اسهال در بین برخی از جوامع بسیار شایع بوده و حتی به یک مشکل و معضل اجتماعی تبدیل شده است.

هروی تاکید کرد: در برخی از کشورهای دنیا کودکان سالانه بین 10 تا 15 بار دچار اسهال می‌شوند که این میزان بالای ابتلا می‌تواند خطرات بسیار زیادی را به وجود آورده و حتی منجر به مرگ شود.

وی با اشاره به اینکه جوامع فقیر و پر ازدحام به مراتب بیشتر از سایر جوامع از عوارض اسهال رنج می‌برند تصریح کرد: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که اسهال هنوز عامل بسیار مهم مرگ و میر به ویژه در بین کودکان در کشورهای در حال توسعه بوده و مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی را به وجود آورده است.

این متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: در برخی از کشورهای در حال توسعه نزدیک به نیمی از تخت های بیمارستانی توسط افراد مبتلا به اسهال به ویژه کودکان اشغال شده است که این موضوع از توان سیستم بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت به سایر بیماران می کاهد.

هروی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای ابتلا به مرگ ومیر ناشی از اسهال، هزینه های سرسام آور این بیماری و بروز عوارض مختلف اجتماعی و اقتصادی فراوان کنترل و پیشگیری از اسهال به ویژه در جوامع فقیر و کشورهای درحال توسعه بسیار ضروری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha