شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
سلامت نیوز: مردی كه نوزاد دو روزه‌ای را به قصد انتقام‌گیری به قتل رسانده بود در دادگاه كیفری استان فارس محاكمه می‌شود.

این جنایت دو سال قبل در شهرستان لار استان فارس رخ داد و ماموران وقتی تجسس در این خصوص را در دستور كارشان قرار دادند كه باخبر شدند جنازه پسری تازه متولدشده از اعماق یك چاه بیرون كشیده شده است. آنان بعد از رویت جسد كه هنوز بندناف آن بریده نشده بود دریافتند این نوزاد قربانی یك قتل شده است، زیرا جمجمه او متلاشی شده بود و شواهد نشان می‌داد جسمی سخت به سر وی اصابت كرده است. كارآگاهان بعد از چند روز تحقیقات محلی پدر این نوزاد را شناسایی كردند. او كه ابتدا قصد نداشت حرفی درباره فرزندش بزند و حتی در تلاش بود تا ادعا كند مقتول، پسر او نیست بعد از اینكه دچار عذاب وجدان شد برادرهمسرش را به عنوان قاتل معرفی كرد.

اظهارات این مرد سبب شد متهم كه محمود نام دارد بازداشت شود. او در بازجویی‌ها به ارتكاب قتل اعتراف و انگیزه خود را مسایل ناموسی و انتقام‌جویی عنوان كرد. پسر 18 ساله ماجرا را برای كارآگاهان این‌طور شرح داد: «دو سال قبل مردی به اسم ناصر به خواستگاری خواهر بزرگم آمد و خانواده من هم با این ازدواج مخالفتی نكردند. ناصر و خواهرم بدون هیچ مشكلی با هم زندگی می‌كردند تا اینكه كم‌كم به رفتارهای ناصر مشكوك شدیم و فهمیدیم او با خواهر كوچكم به نام منیژه كه مجرد است، رابطه دارد. در این‌باره از منیژه پرسیدیم اما او انكار كرد تا اینكه بالاخره شواهد و مدارك بیشتری به دست آمد و ناصر و منیژه مجبور شدند به داشتن رابطه اعتراف كنند و ما متوجه شدیم ناصر، خواهرم را با حرف‌هایش اغفال كرده و فریب داده است.»

متهم به قتل ادامه داد: «آبروی خانوادگی ما در خطر بود و كاری هم از دست‌مان برنمی‌آمد اما اوضاع وقتی وخیم‌تر شد كه فهمیدیم منیژه باردار شده است. زندگی‌مان در حال نابود شدن بود و راه چاره‌ای هم به فكرمان نمی‌رسید تا اینكه ناصر برای حل كردن مشكل پیشنهادی داد و همه به ناچار قبول كردیم و قرار شد برادر او خواهرم را عقد كند. مراسم عقد و عروسی خیلی ساده و صوری برگزار شد اما من هنوز نمی‌توانستم ناصر را ببخشم و دنبال فرصتی بودم تا از او انتقام بگیرم.»

محمود در ادامه اعترافاتش گفت: «9 ماه منتظر ماندم تا بچه به دنیا بیاید. روز دوم تولد نوزاد بود كه آن را برداشتم و در یك چاه انداختم و رویش سنگ ریختم تا مطمئن شوم مرده است. قرار بود در این‌باره هیچ‌كس حرفی نزند و موضوع را با كسی در میان نگذاریم تا آبروریزی راه نیفتد اما جسد پیدا و همه چیز فاش شد.»

متهم به قتل در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه قتل پرداخت و سپس اولیای‌دم مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام كردند شكایتی از محمود ندارند و بدون هیچ قید و شرطی رضایت می‌دهند. به این ترتیب قرار مجرمیت و كیفرخواست علیه این مرد صادر شد و او به‌زودی به دلیل جنبه عمومی جرم در دادگاه كیفری استان فارس پای میز محاكمه می‌رود.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha