سلامت نیوز : رییس اداره آموزش و پژوهش اورژانس كشور با اشاره به افزایش مسمومیت ها با مواد شیمیایی و پاك كننده در روزهای پایانی سال گفت: این مسمومیت فقط محدود به بزرگسالان نیست و گاهی كودكان با بلع این مواد دچار التهاب و سوختگی دستگاه گوارش می شوند.

به گزارش سلامت نیوز ، 'فرهاد رضوانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی والدین با بی دقتی و سهل انگاری، مواد پاك كننده و سفیدكننده را در دسترس كودكان قرار می دهند كه آنها با خوردن این مواد، دچار اختلال در عمل بلع می شوند.

وی یاد آور شد احتمال تماس كودكان با مواد شوینده و پاك كننده و ابتلای آنان به مسمومیت های استنشاقی، پوستی و حتی خوراكی معمولا در روزهای پایانی سال، افزایش می یابد.

رضوانی به والدین توصیه كرد در صورت مسمومیت خوراكی فرزندان، آنان را وادار به استفراغ نكنند چراكه این كار موجب آسیب دیدگی و سوختگی بیشتر دستگاه گوارش می شود.

رییس اداره آموزش و پژوهش اورژانس كشور خاطرنشان كرد در اینگونه مواقع بهتر است تا رساندن مصدوم به بیمارستان یا مراكز درمانی، عمل رقیق سازی با آب یا شیر صورت گیرد و به دفعات و به مقدار 30 تا 50 سی سی به كودك، شیر یا آب خورانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha