سلامت نیوز : دبیر كل خانه پرستار گفت: وضعیت شهرستان‌ها از نظر نیروی انسانی پرستار به مراتب بهتر از استان تهران است و آنان فشار كاری كمتری تحمل می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز ، محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: شهرستان‌های كوچك قانون ارتقای بهره وری را به طور كامل اجرا كرده‌اند. تا پیش از اجرای این قانون، پرستاران شهرستان‌ها در تهران مشغول كار می‌شدند و پس از گذشت پنج سال به محل اصلی اقامت خود باز می‌گشتند.

وی در ادامه گفت: با اجرای قانون ارتقای بهره وری، پرستاران بیكار شهرستان‌ها استخدام شدند علاوه بر آن پرستاران شهرستانی شاغل در تهران با گرفتن انتقالی به شهرستان‌های خود بازگشتند همین امر باعث تشدید كمبود پرستار استان تهران شده است.

شریفی‌مقدم با اشاره به نیاز مراكز درمانی تهران به پرستار اظهار كرد: در استان تهران به علت تراكم مراكز درمانی و بخش‌های ویژه به پرستار بیشتری نیاز است اما داوطلب استخدام وجود ندارد.

دبیر كل خانه پرستار افزود: تا پیش از اجرای قانون ارتقای بهره وری، بیمارستان‌های شهرستان‌ها مجوز استخدام پرستار نداشتند اما بر اساس این قانون هر بیمارستان می‌تواند 25 تا 30 درصد نیرو بگیرد در نتیجه در حال حاضر پرستاران شهرستانی به شهرهای محل سكونت خود نقل مكان كرده‌اند بنابراین وضعیت شهرستانها از نظر نیروی انسانی به مراتب بهتر از تهران است.

وی تاكید كرد: بین پرستاران تهرانی و شهرستانی از نظر رتبه، پایه و كارانه تفاوتی وجود ندارد البته كارانه مبتنی بر درآمد بیمارستان از عمل‌های جراحی انجام شده است بنابراین كارانه پرستاران بیمارستان‌های مختلف متفاوت است. به عنوان نمونه كارانه پرستاران در بیمارستان فارابی تهران 400 هزار تومان و در بیمارستان روزبه 50 هزار تومان است.

شریفی مقدم در پایان با اشاره به تفاوت دریافتی پرستاران تهرانی و شهرستانی تصریح كرد: در برخی از مناطق مانند آبادان به خاطر بدی آب و هوا به پرستاران مبلغی نیز پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha