چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 44398
سلامت نیوز : رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک سوم مرگ های کشور ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ طاهره سماوات، رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با اشاره به این كه بیماری های قلبی و عروقی از شایع ترین بیماری های کشور به شمار می روند، اظهار داشت: سالانه از هر 100 هزار نفر جمعیت 103 نفر به علت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی فوت می کنند.

وی به هزینه هایی که بیماری قلبی و عروقی و سکته های قلبی به اقتصاد کشور وارد می کند اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردی که در سال 78 صورت گرفت بار هزینه های غیر مستقیم بیماری های عروق کرونر حدود 30 میلیارد ریال اعلام شد که امروز این هزینه ها بیش از این میزان است.

دكتر سماوات گفت: با توجه به شدت و افزایش شیوع و بروز بیماری های قلبی و عروقی در آینده ممکن است تمام بودجه های بهداشت و درمان به این بیماری اختصاص یابد و بر این اساس باید اقدامات تدافعی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

رییس اداره قلب و عروق اضافه کرد: جمع آوری اطلاعات در زمینه سکته های قلبی و ثبت آن با اجرای طرح سامانه پرونده الکترونیک سلامت(سپاس) امکان پذیر شده است و جلوگیری از مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و کاهش عوارض سکته از مزایای اجرای طرح ثبت سکته های قلبی در بیمارستان ها به شمار می رود.

دکتر سماوات، ارتقاء ارائه خدمات در سیستم های بیمارستانی را نیز از دیگر فواید ثبت موارد سکته قلبی دانست و اظهار داشت: اطلاع از آمار سکته قلبی باعث ایجاد تسهیلات برای دسترسی به خدمات بیمارستانی و بخش های ویژه، آموزش های تخصصی به كادر پزشكی و پیراپزشكی، تهیه راهنمای درمان بیماران سكته كرده ،افزایش دسترسی به خدمات درمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha