جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 44503
سلامت نیوز: عفونت مهمترین عامل پارگی زودرس کیسه آب در زنان باردار محسوب می شود و با اقدامات و معاینات قبل از بارداری این عارضه قابل پیشگیری است.

ناهید خدا کرمی، دکترای بهداشت باروری و عضو هیئت علمی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پارگی زودرس کیسه آب عارضه ای است که در دوران بارداری ممکن است رخ دهد که دو نوع پارگی کیسه آب داریم یک نوع قبل از تکامل جنین که و دیگری در اواخر دوران بارداری که علامت زایمان است  و به جای ظهور علائم دیگر همچون درد زایمان اول پارگی کیسه آب رخ می دهد.

وی با بیان اینکه هوشیاری مادران در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است خاطر نشان کرد: هر مادر بارداری در هر سن حاملگی که با خروج ناگهانی آب از رحم را تجربه کند باید سریعا به مراکز درمانی و پزشکی مراجعه کند زیرا می تواند خطراتی را برای جنین و حتی مادر در پی داشته باشد.
این دکترای بهداشت باروری با بیان اینکه عفونت مهمترین عامل پارگی کیسه آب در زنان باردار است تصریح کرد: هر خانم بارداری و یا حتی قبل از بارداری باید تحت معاینه قرار گیرد تا اگر عفونتی در بدن دارد مورد درمان قرار بگیرد.
خداکرمی در ادامه اظهار داشت: برخلاف تصور عده ای که فکر می کنند خانم باردار باید استراحت کند باید گفت که خانم باردار بیمار نیست و می تواند فعالیت روزانه اش را داشته باشد اما از انجام کارهای سنگین و ورزش های نامناسب که احتمال پارگی زودرس کیسه آب را دارد جلوگیری کند.
وی در پایان بیان داشت: با پارگی کیسه آب در صورتی که به ریه های جنین رسیده باشد و سن جنین مناسب باشد ختم بارداری توصیه می شود اما اگر جنین نارس باشد باید تا رشد کامل زن باردار در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha