عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که علت اصلی توقف طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، فقدان برنامه‌ریزی و اختصاص ندادن اعتبار است، گفت: اجرای این‌گونه‌ طرح‌ها به طور حتم کاهش آلودگی هوای کشور را به‌دنبال دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که علت اصلی توقف طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، فقدان برنامه‌ریزی و اختصاص ندادن اعتبار است، گفت: اجرای این‌گونه‌ طرح‌ها به طور حتم کاهش آلودگی هوای کشور را به‌دنبال دارد.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها هنوز در کشور اجرایی نشده است، افزود:این طرح هم‌اکنون در مرحله ابلاغ قرار دارد، از این‌رو دولت باید هرچه سریع‌تر این طرح را به همه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اما متأسفانه به‌علت نبود برنامه‌ریزی مناسب و کمبود منابع اعتباری این طرح متوقف شده است.

وی با بیان این که در دو دهه اخیر قوانین و طرح‌های زیادی برای کاهش‌ آلودگی هوای تهران تصویب و اجرا شده است، یاد‌آور شد: در سال ۷۳ قانون کاهش آلودگی به تصویب رسید، در این قانون برای هر کدام از دستگاه‌ها و وزارتخانه شرح وظایف تعیین شده بود اما به‌علت نبود اهرم نظارت و تولیت خاص این طرح با مشکل روبه‌رو شد.

عضو فراکسیون سلامت مجلس هشتم، با تأکید بر این که اجرای طرح‌هایی مانند طرح جامع کاهش آلودگی شهر تهران تنها نیازمند یک مدیر و تولیت خاص است، گفت: این متولی باید به‌گونه‌ای عمل کند که همه سازمان و دستگاه‌ها پاسخگوی اقدامات خود باشند.

جمشیدزهی با بیان این که یکی دیگر از مشکل‌های پیش‌روی طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران، کمبود اعتبار است، افزود: دولت اگر خواستار اجرای این طرح و کاهش آلودگی شهر تهران است باید اعتبار لازم این طرح را اختصاص دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: ارتقا دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، ساماندهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین محورهای این طرح به‌شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha