کاربران عزیز سلامت نیوز طبق قولی که داده بودیم سری پنجم سوالات شما را که جناب آقای دکتر صفری نژاد رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران و استاد دانشگاه پاسخ داده اند در زیر منتشر میکنیم.

پاسخ به پنجمین سری سوالات جنسی و زناشویی

به گزارش سلامت نیوز، لازم به ذکر است به سوالاتی که به صورت فارسی انگلیسی (فینگلیش) نوشته شود پاسخی داده نمیشود و همچنین برای توصیه های دارویی حتما باید به صورت حضوری مراجعه کرده و نسخه دریافت نمائید ضمن اینکه این سایت فقط جهت راهنمائی و مشاوره است، لطفا تقاضای تجویز دارو نفرمائید.


حسین: چه کنم مدت ارضا من (مرد) بیشتر شود ؟ هنگام نزدیکی با همسرم من زود ارضا میشوم و نمیتوانم همسم را ارضا کنم . ممنون میشم پاسخ بدید.

پاسخ پزشک: شما باید اطلاعات خود را افزایش دهید. شما قبل از اینکه ارضائ شوید باید همسرتان به ارگاسم برسد و آن 15-10 دقیقه زمان همراه با تحریکات کافی نیاز دارد. معمولا صرف نزدیکی سبب ارگاسم خانم نمی شود.

M.J :سلام . من شش ماهه ازدواج کردم از بعد مراسممون شوهرم احساس و توجهی که به من داشت دیگه نداره . هرچی هم بهش میگم چرا اینجوری شدی میگه من عوض نشدم به نظر شما چیکار کنم دوباره بیاد به سمت من؟

پاسخ پزشک: باید دلیلش را پیدا بکنی و بعد ببینی که راه چاره با شما است و یا اینکه نیاز به یک روانشناس دارید.



مهران : سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چه طور از خود ارضایی رها بشوم شما یک راهکار پیش رویم بگذارید که این کار باعث زود انزالی من شده و ایا بعد از ازدواج مشکلی برایم پیش می آید؟

پاسخ پزشک: پس از ازدواج مشکلی نخواهید داشت.


امیری : با سلام و خسته نباشید. من 2-3 تا سوال از حضورتان دارم. 1- من دجار زود انزالی هستم. در یک سایت دستگاهی بنام دستگاه .... دیدم میخواستم بدونم آیا این دستگاه واقعا کارایی را که در سایت تبلیغ شده دارد یا نه؟ استفاده از این دستگاه مشکلاتی بهمراه نمی آورد؟ 2- در برخی از سایتها قرصهایی با نام .... تبلیغ شده. این قرصها چه کارایی دارند؟ایا برای درمان زود انزالی مفید هستند؟ با سپاس فراوان

پاسخ پزشک: دستگاه مذبور و داروهائی که نام برده اید، هیچ تاثیری در درمان انزال زود رس ندارند.


فاطوری: با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب بسیار مفید و آموزنده شما من مشکل زود انزالی دارم خواهش میکنم من را راهمایی کنید و روشهای درمان را به بنده اعلام نمائید با تشکر

پاسخ پزشک: تشخیص انزال زودرس با پزشک است شاید شما انتظارات خاصی از خودتان داشته باشید این دلیل بیماری نیست. با مراجعه به پزشک مشکل شما به مقدار زیادی قابل حل است.



منصور :درود بر شما مختصر بگم دائما نیاز دارم تقریبا هر روز چکنم؟ همسرم کافی نیست

پاسخ پزشک: اگر شما یک مقدار از خواسته های خود بکاهید و یک مقدار نیز همسر شما بیشتر همکاری کند، به تعادل می رسید و مشکل شما حل می شود.



جهانیان: دکتر سلام من 50 سال دارم قوا و انرژی بدنی زیادی هم دارم با اینکه سنم بالاست اما پر کار و با انرژیم مدت چند ماه است اصلا بندرت حالت نعوذ در من پیدا میشود با اینکه میل جنسی زیاد و فعالی دارم متاسفانه دارای سفتی الت نمی شوم روابط غیر معقول و اخلاقی هم ندارم فکر نمیکنم به سننم مربوط باشد بیش از 25 سال است که قرص پروزاک و فلوکستین می خورم اخیرا هم دکتر برایم روی 3 عدد قرص Asentra100 به همراه کلرودیازپوکساید10 سه عدد مصرف میکنم ایا از اینهاست یا خیر لطفا راهنمائی بفرمائید

پاسخ پزشک: مشکل شما به احتمال زیاد اگر بیماری قند نداشته باشید ناشی از داروهائی است که مصرف می کنید. پس از بررسیهای لازم اگر مشخص شد که مشکل شما ناشی از مصرف دارو است، باید باپزشکی که داروها را تجویز کرده مشورت نمائید. در ضمن به هیچ وجه داروها را سر خود قطع نکنید.



محمد :سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان من سی سال سن دارم ولی تا حالا ازدواج نکردم علتش هم کوچک بودن دستگاه تناسلی من از حد معمول بوده ٰ و این خو دباعث ایجاد یک نوع ترس ناخواگاه در من شده تا از تشکیل خانواده به پرهیزم علی رغم فشار زیادی که از طرف خانواده بر من بعنوان تک فرزند وارد می شود از شما خواهش دارم در این مورد منو راهنمائی فرمائید با تشکر - محمد از ارومیه

پاسخ پزشک: مشکل شما شاید همان مشکل هزاران مرد دیگر باشد که بعلت انبوه تبلیغات واهی فکر می کنند که دستگاه تناسلی آنها غیر طبیعی است. شما نباید قول این تبلیغات واهی را بخورید. توصیه می کنم که حتما به پزشک مراجعه بکنید تا خیال شما از اینکه هیچ مشکلی ندارید راحت شود.



ناشناس: با سلام می خواستم در مورد خود ارضایی و راه کاررهای مقابله با آن مرا راهنمایی کنید. با تشکر

پاسخ پزشک: لطفا با یک روانشناس مشورت نمائید.

محمد :سلام من 30 ساله هستم و در سن 15 سالگی فهمیدم که یکی از بیضه هام در کیسه خودش نیست که بعد از عمل جراحی در همان سن به گفته پزشکم مشکل حل شد ولی الان که آزمایش اسپرم دادم دکتر میگه تعداد اسپرمم کمه و به دلیل همون مشکله ، درمان هم نداره و باید از روش های IUI و ... استفاده کنیم . ایا واقعا درمان نداره؟ ممنون

پاسخ پزشک: اگر بیماری حتی یک بیضه هم نداشته باشد، نباید مشکل باروری در وی دیده شود. در هر صورت به توصیه پزشک خود عمل نمائید.


maryam:با سلام می خواستم بدانم از کجا بدانم پرده بکارتم سالم است یا نه

پاسخ پزشک: تشخیص با پزشک متخصص است. شما و مردم عادی نمی توانید تشخیص دهید.


نادر : سلام، بنده متاهل و چهل و دو ساله عموما"سرد مزاج هستم و هنگام نزدیکی نعوظ کامل نشده و دوره ارگاسمم کوتاه مدت می باشد. فکر می کنم اندازه دستگاه تناسلی نیز کوچک می باشد. آیا مصرف داروهای تجاری در زمینه مذکور کمکی به حل مشکلات فوق به اینجانب می کند؟

پاسخ پزشک: شما دارای دو مشکل کاهش میل حنسی و اختلال نعوظ هستید. ولی نفرموده اید که آیا از بدو زندگی زناشوئی داشته اید و یا اینکه بعدا دچار این مشکلات شده اید؟ هر دو مورد فوق نیاز به بررسی دارند. در مورد اندازه دستگاه تناسلی، داروهائیکه تبلیغ می شوند، فقط موهومات هستند و هیچ تاثیری ندارند. تشخیص کوچکی اندازه دستگاه تناسلی با پزشک است. امروزه با انبوه تبلیغات به مردان القاء می شود که دارای مشکل هستند و جهت درمان مشکل باید از دستگاهها و داروهای آنها استفاده نمایند.

بی نام: سلام من خانمی 31 ساله متاهل هستم تقریبا 8 سال است که دارای رابطه جنسی هستم ولی علی رغم مطالعات بسیار هیچگاه معنای درست ارگاسم را نفهمیده ام یعنی اینکه دقیقا نمی دانم که ارگاسم یعنی چه؟ آیا صرف برانگیختگی و مرطوب شدن است یا باید لحظه خاصی مانند آقایان در زمانی که انزال اتفاق می افتد باشد.خواهشمندم که در خصوص حالات مشخصه ارگاسم توضیحات دقیق بفرمایید

پاسخ پزشک: سرکار خانم، درست است که ارگاسم یک عده حالات مشخص دارد مثل انقباضات عضلانی، ولی ارگاسم همان ارضاء جنسی است. اگر شما در پایان یک رابطه زناشوئی احساس کردید که تمایلات شما فروکش کرده است، به ارگاسم رسیده اید. بنظر من شما حتما هم کتاب مطالعه بکنبد تا به اطلاعات شما افزوده شود و هم اینکه می توانید از تجربیات سایر خانمها دوست و آشنا استفاده کنید. معمولا زن و شوهر در یک زمان به ارگاسم نمی رسند. معمولا ابتدا باید مرد و سپس زن به ارگاسم برسد. مردها معمولا در عرض 5-2 دقیقه و گاها چند ثانیه به ارضاء می رسند. خانمها معمولا برای رسیدن به ارگاسم 15-10 ذقیقه زمان لازم دارند و آنهم در صورتی است که همراه با تحریکات کافی و موثر باشند. خانمها معمولا برای رسیدن به ارگاسم نیاز حتمی به عمل مقاربت ندارند. سیکل جنسی در خانمها شامل چهار مرحله است. اولین مرحله آن برانگیختگی است که شما وارد آن می شوید ولی احتمالا بعلت فقدان تحریکات لازم شما بقیه مراحل سیکل جنسی را طی نمی کنید. مشورت با پزشک متخصص خیلی کمک کننده خواهد بود.


تهرانی : پنجاه ساله-- بیماری کولون دارم وقرص اساکول وکورتن میخورم مدت دو سال است که نعوظ وتمایل جنسی ندارم .لطفا راهنمایی نمایید.. با تشکر

پاسخ پزشک: شما هم مبتلا به اختلال نعوظ هستید و هم مبتلا به کاهش میل جنسی. هر کدام از آنها در سن شما می تواند دلایل خاص زیادی داشته باشد، مثلا بیماری قند. بهتر است از نظر علل ایجاد کننده موارد فوق بررسی و درمان شوید.

SAYANA : سلام من 28سالمه وحدود1.5ساله ازدواج کردم همسرم نسبت به من سرده وهفته ای یکبار خیلی بسختی رابطه داریم در حالیکه بگفته خودش قبل از من خیلی گرم مزاج بوده در ضمن همسر من به خانمهای که تو تلویزیون می بینه خیلی پرمیله و خانمهای بیرون از خونه چون بارها شاهد چشم چرونیش شدم و خودارضایی هم میکنه لطفا به من بگید چه رفتاری باید داشته باشم. ممنون

پاسخ پزشک: بنظر بنده بهتر است با یک روانشناس مشورت نمائید.


saeed138: سلام من با اینکه از لحاظ جنسی گرم و تند هستم گاهی دچار زود انزالی می شوم لطفا مرا راهنمایی کنید. خیلی متشکرم.

پاسخ پزشک: صرف ادعای یک نفر بر داشتن بیماری دلیل وجود بیماری نیست. هر بیماری در پزشکی تعریف خاص خود را دارد. مثال می زنم: اگر قند خون از یک عددی بالاتر باشد و در آزمایشات تکمیلی تأئید شود، آن موقع می گویند که فرد دارای بیماری قند یا دیابت است. انزال زودرس عبارت است از انزال زودتر از دو دقیقه پس از برقراری رابطة زناشوئی. اگر شما در این تعریف علمی می گنجید، دارای انزال زودرس هستید که برای آن درمانهای مؤثری هم وجود دارد.


ali : سلام جناب دکتر صفری نژاد اینجانب متاهل و دارای 35 سال سن که سه سال از ازدواج ما میگذرد که متاسفانه علیرغم تلاش و کوشش ما برای بچه دار شدن تاکنون بچه دار نشدیم . آقای دکتر مشکل بزرگ من ضعف جنسی است یعنی عدم نعوظ کامل که در طول این سه سال زندگی مشترکم با اون دست به گریبانم و باعث شده که از لحاظ روحی باعث افسردگی در من شده و حتی همسرم هم از این موضوع شاکیه و تاحدی که موقع بحث کردن این موضوع رو به رخ من میکشه و باعث زجر روحی من میشه . با توجه باینکه من در این مورد به پزشک ارولوژی و حتی داروی گیاهی متوسل شدم ولی متاسفانه تاکنون نتیجه ای نداشته . ...... آقای دکتر در حقیقت مدت چند سالیه که بصورت هفتگی گاهی اوقات با دوستانم بصورت تفریحی تریاک مصرف میکنم و 15 کیلو هم اضافه وزن دارم و مشکل کم کاری تیروئید دارم . اما با این وجود دوستانی دارم که با این اوصاف بچه دار شدند در هر صورت آقای دکتر خواهشمندم با توجه باینکه زندگی من در ورطه نابودیه و همسرم از من دلسرد شده صمیمانه میخوام در رابطه با ضعف جنسی و عدم نعوظ من رو راهنمایی کرده و بفرمایید از چه راههایی استفاده کنم با تشکر از شما

پاسخ پزشک: شما دارای 3 مشکل اصلی هستید: ناباروری، اختلال جنسی، و کم کاری تیروئید. از اختلالات جنسی شما دارای دو نوع آن هستید: اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی. ناباروری یک مقوله کاملا جداگانه از اختلالات جنسی است. علت ناباروری زوجها در 50 درصد موارد مربوط به زن و در 50 درصد موارد مربوط به مرد می باشد. ولی شما نفرموده اید که علت بچه دار نشدن شما مربوط به شماست و یا مشکل در همسر شماست. خود کم کاری تیروئید در مشکلاتی که فرمودید موثر هستند. ولی به احتمال زیاد کم کاری تیروئید شما در حال حاضر با دارو کنترل شده است. بنظر می رسد که شما خیلی مشوش باشید. هر یک از مشکلات شما باید بصورت جداگانه بررسی و درمان شوند. در ضمن به هیچ وجه از داروهائیکه تبلیغ می شوند، استفاده نکنید. فقط از داروهائی استفاده کنید که توسط پزشک معالج نوشته شده باشند.

مراد :سلام من 43 سال دارم . میل جنسی ام کم شده وتمایلی به نزدیکی با همسرم ندارم .در هفته معمولا یکبار صورت میگیرد . لطفا راهنمایی نمایید چکار کنم.نعوظ هم زیاد خوب نیست.

پاسخ پزشک: البته شما خود را باگذشته خود مقایسه می فرمائید. رابطه زناشوئی در هفته یک بار برای مردی به سن شما غیر طبیعی نیست. ولی اگر اختلال در نعوظ دارید، باید بررسی شوید. جهت اطلاع از علل اختلال نعوظ لطفا به سایت


www.safarinejad.ir مراجعه نمائید.


نسترن : سلام.من 24 سالمه 2ساله که ازدواج کردم.من و همسرم رابطه ی خیلی خوب و عاشقانه ای داریم.من بسیار خوش اندام بودم.الان حدود 6 ماهه که با وجود برنامه غذایی صحیح و ورزش منظم، بی دلیل وزنم رو به افزایشه و نسبت به قبلم خیلی چاق شدم. می دونم که همسرم خیلی از این موضوع بدش می آد. اما به خاطر اینکه خودم ناراحتیم رو از این موضوع اعلام کردم او به خاطر من اظهار ناراحتی و نارضایتی نمی کنه.من چون میدونم که اون تمام عمرش از زن چاق بدش میومده، هنگام نزدیکی با او دچار عذاب وجدان می شم و فکر می کنم که از رابطمون لذت نمی بره.در ضمن من برای لاغر شدن سخت در تلاشم اما تا الان که فایده ای نداشته.

پاسخ پزشک: البته نفرموده اید که چقدر اضافه وزن دارید. اولا بدون دلیل اضافه وزن پیدا نمی شود، میزان مصرف شما بیشتر از میزان سوخت شما است. شما کافی است نان، برنج و شیرینی را به مقدار زیادی کم کنید، و شام هم اصلا نخورید. مطمئنا وزن شما کم می شود. ثانیا خانمها چه گناهی کردند که مردان به هر شکل که دلشان بخواهد باید باشند ولی خودشان تابع هیچ قاعده و قانونی نیستند. ثالثا مهمترین مسئله رابطه عاطفی ما بین زن و شوهر است. شما اگر زیباترین لباس دنیا را هم داشته باشید، بالاخره یک روزی پوشیدن آن را کنار می گذارید ولی اگر به شیئی تعلق خاطر داشته باشید هر چند بی قیمت باشد (مثلا یک انگشتر مسی که از مادر یزرگ به شما به ارث رسیده است) از آن نگهداری می کنید. کلا انسان ایده ال را دوست دارد، ولی بنظر بنده اهمیت هیکل خانم در زندگی زناشوئی به همان میزانی که شما فرمودید اصلا نیست. پاکدامنی، صداقت، شوهرداری، بچه داری، مدیریت منزل، و از همه مهمتر رابطه عاشقانه ما بین زن و شوهر مهمترین مسائل هستند.


morteza : یا سلام مدت چند سال است که به مشکل جنسی (خ و د ارضایی )گرفتارم الان در استانه ازدواجم ایا احتمال بروز مشکلی وجود دارد ؟ لازم است به پ‍زشک مراجعه شود یا نه ؟‌ (اقا-28 ساله) مرسی ممنونم

پاسخ پزشک: مشکلی در امر ازدواج نخواهید داشت.

پ.غ :سلام همسر من 52 ساله است اشتیاق زیادی در این 30 سال زندگی داشت. مدت 2 سال است که تمایل برای رابطه زناشوئی دارد ولی آمادگی پیدا نمی کند و قادر به ادامه رابطه نیست رویش نمی شود به دکتر مراجعه کند چکاب کامل سالم است پروستات هم مشکلی ندارد.

پاسخ پزشک: همسر شما دچار اختلال نعوظ شدید می باشد. ممکن است آزمایشات معمولی طبیعی باشند ولی نیاز به بررسیهای خاصی دارد. ک مردی اگر از اختلال نعوظ رنج می برد، دو تا علت بزرگ می تواند داشته باشد: علل عضوی یا ارگانیک، یعنی یک فرایند خاصی در فرد سبب اختلال نعوظ شده است، مثلا بیماری قند یا دیابت که سبب اختلال عروق در بدن شده و می تواند منجر به ناتوانی جنسی در مردان شود، و در حقیقت یکی از علل شایع اختلال نعوظ در مردان همین بیماری قند می باشد. گروه دوم اختلالات نعوظ در مردان، مواردی هستند که منشاء روحی روانی یا به اصطلاح سایکوژنیک دارند، مثل بیماری افسردگی که در این افراد میزان شیوع اختلالات جنسی بطور قابل توجهی بیشتر از جمعیت عادی است. خود علل عضوی یا ارگانیک به سه دستة بزرگ تقیسم می شوند که عبارتند از: هورمونی، مانند افرادی که بیماری غدد درون ریز مثل تیروئید یا هیپوفیز دارند، عروقی، که در آن بعلت مشکلات سیستم عروقی یا رگهای بدن، خون رسانی به آلت تناسلی مختل می شود، مانند افرادیکه دچار شکستگی لگن همراه با ضایعات عروقی می شوند، یا افرادیکه میزان چربی خون آنها خیلی بالاست، همانطور که خوانندگان محترم می دانند، چربی خون بالا در دراز مدت سبب گرفتگی عروق می شود. گروه سوم اختلالت نعوظ عضوی در مردان، منشاء سیستم عصبی دارند که در اصطلاح علمی به آن نوروژنیک می گویند، مانند فردیکه دچار آسیب نخاعی مثلا قطع نخاع شده است، یا فردیکه دچار بیماری MS است. هدف از ذکر مطالب فوق این است که خوانندگان محترم بدانند که اختلالات جنسی انواع مختلف دارند و بدون تشخیص دقیق، نبایستی فردی تحت درمان قرار گیرد، و تشخیص دقیق نیازمند استفادة صحیح و مناسب از اقدامات پاراکلینیک می باشد.


امین : با سلام آیا راهکار مناسب جهت جلوگیری از انزال زود رس به جز استفاده از مواد بی حس کننده وجود دارد یا خیر؟ ضمنا مطلبی جهت آموزش شیوه های عمل زنا شویی وجود دارد؟

پاسخ پزشک: صرف ادعای یک نفر بر داشتن بیماری دلیل وجود بیماری نیست. هر بیماری در پزشکی تعریف خاص خود را دارد. مثال می زنم: اگر قند خون از یک عددی بالاتر باشد و در آزمایشات تکمیلی تأئید شود، آن موقع می گویند که فرد دارای بیماری قند یا دیابت است. انزال زودرس عبارت است از انزال زودتر از دو دقیقه پس از برقراری رابطة زناشوئی. اگر شما در این تعریف علمی می گنجید، دارای انزال زودرس هستید که برای آن درمانهای مؤثری هم وجود دارد. برای سئوال دوم باید از کتابها کمک بگیرید.

سعید سینا: باعرض سلام خدمت آقای دکتر قربان من تازه ازدواج کردم و 21 سال دارم هفته دو بار در یک شب معین با همسرم همبستری میکنم ولی خیلی زود هردو مرتبه من ارضا میشوم حتی یک دقیقه هم طول نمیکشه نمیخوام باعث سردی روابط من وهمسرم بشه اگه داروی پیشنهاد میکنید لطبا سریع تر ممنون میشم

پاسخ پزشک: شما مبتلا به انزال زود رس هستید که به مقدار زیادی قابل درمان است. شما خوانندة محترم بنظر می رسد اشتباه می کنید. علت عدم ارضاء همسر شما انزال زودرس شما نیست. تعریف علمی انزال زودرس عبارت است از، انزال زودتر از دو دقیقه پس از برقراری رابطة زناشوئی. به فرض که با دارو انزال شما از30 ثانیه به5-2 دقیقه افزایش یابد. خانمها برای رسیدن به ارگاسم (ارضاء جنسی) نیاز به زمان دارند (معمولاً حدود 15-10 دقیقه). معمولاً خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز حتمی به برقراری رابطة واژینال ندارند. بر خلاف مردان، خانمها در یک بار رابطة زناشوئی می توانند چندین بار ارگاسم را تجربه کنند، بدون اینکه رابطة واژینال داشته باشند. هم شما و هم همسرتان نیاز به این دارید که اطلاعات و مهارتهای زناشوئی خود را بهبود بخشید. امروزه در 80-70 درصد موارد می توان انزال زودرس را بطور مؤثر توسط دارو درمان کرد.



نسرین: سلام یک سوال داشتم من خیلی دوست دارم که دارای حس گرمتری باشم خودم شخصا فکر میکردم ادم گرمی هستم ولی در واقع خیلی معمولی هستم من دوست دارم لذت بیشتری ببرم و گرمتر باشم ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ پزشک: همینکه دوست دارید تمایلات شما افزایش یابد این اتفاق می تواند بیفتد احتمالا سایر زمینه ها فراهم نیست.


مرتضی : سلام. مردی هستم ۲۷ساله که ۷ساله ازدواج کردم ودارای یک فرزند.من خودم بسیار گرم مزاج هستم وخانمم برعکس خیلی سرد هستش از اول ازدواجم دارم واسه این قضیه رنج میکشم و جدیدن مشکلات عصبی دارم که فکر میکنم از همین باشه هر کار کردم نتونستم خانمم رو درمان کنم لطفا راهنماییم کنید چطور میتونم سرد باشم ایا این امکان هست که با دارو درمانی وجود داشته باشد

پاسخ پزشک: فیزیولوژی خانمها کاملا متفاوت از آقایان است. اولا خانمها برای برقرار کردن رابطة زناشوئی نیاز به داشتن رابطه عاطفی خوب با همسر خود هستند، ثانیا ما اصطلاحی بنام سرد مزاجی در خانمها داریم که در آن یک زن تمایل به برقراری رابطه زناشوئی ندارد. سرد مزاجی دارای درجات مختلف است در نوع خفیف معمولا مشکلی در زندگی زناشوئی پیش نمی آید ولی در نوع شدید گاها فرد از برقرار کردن رابطه زناشوئی متنفر است. اگر همسر شما دارای سرد مزاجی است و تمایل به درمان دارد به پزشک متخصص مراجعه نمائید.



علیرضا:با سلام 42 سالمه از مدتها قبل دچار زود انزالی هستم. یعنی کمتر از1 دقیقه به انزال میرسم. باید به کدام متخصص مراجعه کنم.؟ آیا درمان میشوم.؟

پاسخ پزشک: مشکل شما به راحتی با مراجعه به پزشک در 80-70 درصد موارد با دارو قابل درمان است.

کامران: با سلام خانم بنده همش فکر می کنه که من دوستش ندارم و مدام در تلاطم است و حتی بعضا با پسران دیگر سعی بر ایجاد رابطه دارد نمی دانم که چکارکنم .

پاسخ پزشک: با یک روانشناس بالینی مشورت نمائید.

eli : سلام ،من 7 ماهه ازدواج کردم اما هنوز نتوانسته ام رابطه جنسی مناسبی با همسرم برقرار کنم وتا به حال هیچگونه لذتی را در این زمینه تجربه نکرده ام لطفا مرا راهنمایی کنید

پاسخ پزشک: شما نباید بگذارید که مشکل مزمن شود. الان بهتریمن موقع مراجعه به پزشک است.


علیپور : با سلام و عرض خسته نباشید به متخصصین محترم در امر مسائل زناشوئی، بنده 49 سال سن دارم و مدتی است از عدم تمایل جنسی همچنین زود انزالی رنج می برم البته در مورد زود انزالی کم و بیش سابقه داشته و دارم و لی چندان اذیت کننده نبود ولی در مورد عدم تمایل جنسی کافی خیلی رنج می برم و این خود باعث شده مشکل زود انزالی نیز تشدید بشه طوری که اصلا تمایل به اینکار ندارم و اگر هر بخواهم سفتی آلت آنطور که بایستی اتفاق نمی افتد. خواهشمند است جهت رفع مشکل راهنمایی فرمایید با تشکر

پاسخ پزشک: کاهش میل جنسی در مردان اکثرا دلایل هورمونی دارد و ممکن است بعلت کمبود هورمون تستوسترون باشد همان اتفاقی که در شما افتاده است. البته دلایل دیگری هم دارد از جمله مصرف بعضی از داروها. داروهای ضد افسردگی در حدود 30 درصد موارد منجر به کاهش میل جنسی می شوند ولی نباید به هیچ وجه سر خود اقدام به قطع مصرف این داروها بکنیم. گاها مصرف این داروها برای زندگی حیاتی است. مشکل انزال زود رس شما و کمبود تستوسترون شما به راحتی قابل درمان است. اگر فردی کمبود تستوسترون نداشته باشد و اقدام به مصرف آن بکند نه تنها در روابط زناشوئی مشکل پیدا می کند بلکه دچار ناباروری نیز می شود همان اتفاقی که برای جوانانیکه در باشگاها اقدام به مصرف این داروها می کنند، می اقتد.



افشین : با سلام مدتی است که دچار مشکل انزال زودرس شدم(فکر میکنم)و بعد از آماده شده جهت نزدیکی ، آلتم شل می شودآمادگی خود را از دست می دهم و دوباره باید جهت آماده شدن اقدام کنم و همسرم می خواهد هنوز ادامه دهد. چه کنم؟؟؟؟

پاسخ پزشک: اول باید مشخص شود که آیا شما انزال زودرس دارید یا نه و اگر شما این مشکل را داشتید ابتدا دارو درمانی توصیه می شود. دوست عزیز شما باید میزان آگاهی خود را از فیزیولوژی رابطة زناشوئی بالا ببرید. مردها معولاً 5-1 دقیقه پس از برقراری رابطه زناشوئی به انزال می رسند ولی خانمها حدود 15-10 دقیقه وقت لازم دارند تا به ارگاسم برسند و آنهم در صورتی است که شرایط لازم برای به ارگاسم رسیدن خانم فراهم باشد و گرنه این اتفاق نخواهد افتاد. بر خلاف آقایان تنها زمان، کافی برای رسیدن به ارگاسم در خانمها کفایت نمی کند، و در رسیدن به ارگاسم، موارد دیگری لازم و ملزوم یکدیگر هستند. یعنی اگر تمامی موارد لازم فراهم باشند، یک خانم جهت رسیدن به ارضاء جنسی معمولاً حدود 15-10 دقیقه زمان لازم دارد، که این زمان می تواند در افراد مختلف متغیر باشد. همسر شما بعلت اینکه تحریکات کافی دریافت نکرده است، تقاضای ادامه رابطه برای ارضائ شدن دارد. ضمنا بسیاری از خانمها برای به ارگاسم رسیدن نیازی به مقاربت ندارند.


فرهاد: با سلام و خدا قوت بهتیرن روش درمان دیر انزالی چی میباشد با تشکر

پاسخ پزشک: انزال دیررس باید ابتدا علتش مشخص و سپس درمان شود.


فرهاد: با سلام میخواستم بدونم استفاده از کرم ... جهت دیر انزالی یا تغییر اندازه دستگاه تناسلی موثر میباشد و اثرات منفی رو شخص دارد با تشکر

پاسخ پزشک: کرم مذبور هیچگونه تاثری بر روی انزال مرد و اندازه دستگاه تناسلی ندارد.



رضا: من 40 سال سن دارم و میخواهم با یک زن 65 ساله ازدواج موقت داشته باشم . میخواهم بدانم از نظر جنسی این زنان توانایی دارند یا خیر و وضعیت جنسی آنها چگونه است ؟ آیا برای بنده مشکل ایجاد خواهد کرد؟ شنیده ام که نفس آنها آدم را پیر میکند؟ آیا میزان معاشقه در این افراد که احتمالا یائسه نیز شده اند باید طولانی تر شود؟

پاسخ پزشک: مطالبی که سئوال فرمودید باید از خود همسر آینده تان سئوال نمائید چون ما از وضعیت جنسی، جسمی و تمایلات وی اطلاع نداریم. ضمنا نفس افراد مسن انسان را پیر نمی کند.


افشین : با سلام من 37 ساله مدت 8 سال است ازدواج کرده ام و مشکل عاطفی خاصی در زندگی زناشویی نداریم ولی همسرم سرد مزاج بوده و همیشه من پیش قدم هستم و بنده نیازمند رابطه حداقل یک روز در میان می باشم در حالیکه معمولا این رابطه بیش از 5 بار در ماه برقرار نمی گردد و همسرم علی رغم خواست من معمولا رابطه یک طرفه غیر دخولی برای من را نیز انجام نمی دهد لذا بنده گاهی به خود ارضایی پنهانی رو آور می شوم لطفا مرا راهنمایی نمایید آیا پیشنهاد بهتری دارید یا همین راه را ادامه دهم !

پاسخ پزشک: سرد مزاجی در خانمها یک مشکل نسبتا شایعی است. اگر مشکلی در رابط عاطفی با همدیگر ندارید و همسر شما تمایل به درمان دارد، شما از مراجعه به پزشک متخصص سود می برید. در ضمن همسر خود را مجبور به انجام عمل خاصی نکنید، چون مشکل شما شدیدتر می شود. پنج بار رابطه زناشوئی در ماه چندان هم بد نیست.



SAHAR: سلام من 20 سال دارم و در حدود 1 سال و نیم سال هست که نامزد بودیم و 4 ماه است که ازدواج کرده ایم ولی نمی دونم چرا همسرم که 27 سال دارد سرد مزاج است به طوری که با وجود 4ماه ازدواج ما فقط 4 بار نزدیکی داشته ایم که اونم کلا از اول تا آخر 5دقیقه طول کشیده و همسرم هم بعد از 30 ثانیه به انزال می رسه و من هم ارضا نمی شم مشکل اینجاست جدیدا ازش می خوام ولی او بهم می گه که زن باید حیا داشته باشه و میگه که این کار ها فقط مربوط به یک سال اوله و این فکر ها مربوط به ارو پایی هاست نمی دونم چه کار کنم من هم از نظر روحی بهم می ریزم آخه یک دختر 18 ساله بودم که ازدواج کردم همسرم با این طرز فکری که داره مراجعه به پزشک غیر ممکنه به خدا راهنمایی ام کنید.

پاسخ پزشک: سرکار خانم شما یک سئوال بسیار خوبی را مطرح فرمودید. غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز است و باید در داخل خانواده بطور مناسب به آن پاسخ داده شود. ظاهرا شما از بدو شروع زندگی مشترک این مشکل را داشته اید. از ظاهر سئوال شما چنین استنباط می شود که شوهر شما دچار کاهش میل جنسی هستند، کمبود میل جنسی در آقایان یا منشاء عضوی دارد و یا روحی روانی است که هرکدام از آنها نیز دارای علل بسیار زیادی هستند، مشکل شما یک مشکل عمده ای است. اگر شوهر شما مایل به درمان است من توصیه می کنم حتما مشکل خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید. درخواست خانم برای برقراری رابطه زناشوئی به هیچ وجه عیب و عار نیست و ربطی به اروپائی بودن و نبودن ندارد. مثل اینکه بگوئیم گرسنگی مختص اروپائی ها است و ما غیر اروپائی ها نباید گرسنه بشویم. در ضمن عدم تناسب غرایز جنسی زوجها یک معظل بزرگ در جامعه ما است. زوجها یا باید یک عمر با آن بسوزند و بسازند و یا اینکه خدای نکرده کار به جدائی می کشد. با توجه به تجربیاتی که من دارم زوجها باید حتما قبل از ازدواج با صداقت در مورد غرایز و نیازهای خود با همدیگر صحبت کنند. مسائل در این باب آنقدر زیاد است که باید مسئولین فکری برای آن بکنند. مشکل شما یک مشکل نسبتا پیش پا افتاده است. اگر شرایط فراهم باشد من در پاسخ به سئوالات خوانندگان توضیح خواهم داد که گاها چه وقایع دردناکی اتفاق می افتند.


آیدین: با عرض سلام و خسته نباشید.سوال اول آیا میشود هنگام دخول پرده برداشته نشود و علایم برداشتن آن حتما خون ریزی میباشد؟ سوال دوم آیا میشود بدون برداشتن پرده همسرم حامله شود؟در صورتی که مقدار بسیار کمی هنگام دخول بدون برداشتن پرده ریخته شود؟

پاسخ پزشک: پرده بکارت خاصیت ارتجاعی بسیار زیادی دارد و در بسیاری از موارد با نزدیکی پاره نمی شود. در تعدادی از خانمها پرده بکارت حین زایمان پاره می شود. منی مرد حتی اگر بر روی دستگاه تناسلی همسر بریزد بدون مقاربت نیز خانم می تواند حامله شود. چون اسپرم اندازه اش میکرون است و هزاران اسپرم با حرکت سریعی که دارند به راحتی از سوراخ پرده بکارت عبور و وارد رحم می شوند.


سعید: با سلام وتشکر ایا راهی برای حجیم کردن دستگاه تناسلی وجود دارد؟

پاسخ پزشک: اندازه دستگاه تناسلی غیر قابل تغییر است و ربطی به تعداد روابط زناشوئی ندارد. تعدد روابط زناشوئی بر اساس نیاز طرفین مشخص می شود. دفعات روابط زناشوئی تاثیری بر چگونگی روابط فرد در آینده ندارد. و اما در مورد اندازه دستگاه تناسلی همانطور که بنده بارها متذکر شده‌ام، در علم پزشکی هر بیماری تعریف و معیارهائی دارد. افراد باید در تعریف یک بیماری بگنجند و معیارهای آنرا داشته باشند تا لفظ بیمار به آنها اطلاق شود. بنده از خود شما مثال می زنم. شما قدتان مثلا 170 سانتی متر است دلتان می خواهد 190 سانتی متر باشید ولی بیمار نیستید و احتیاج به درمان خاصی هم ندارید. اینکه آلت تناسلی شما دارای اندازة غیر طبیعی است یا نه، تشخیص و درمان آن با پزشک متخصص است. و درضمن بر خلاف انبوه تبلغیات تاثیر اندازه دستگاه تناسلی مرد بر روابط زناشوئی بسیار اندک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تارا ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    56 11
    سلام من و همسرم 4 سال که ازدواج کردیم و حالا قصد بار دار سدن دارم من 25 سال و همسرم 28 سال دارد ولی بعد از نزدیکی منی که داخل بدنم است بیرون میریزد می خواستم بدانم که بیرون امدن منی باعث می شود باردار نشوم اگر ممکن است پاسخ من را بدهید
  • میکاییل ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    باسلام من پسری21ساله هستم وخانومم18 سالشه 1ماهه که ازدواج کردیم یه شب که میخواستیم رابطه جنسی داشته باشیم زنم از بزرگی آلت تناسلی من ترسید وتاحالا نتونستم رابطه داشته باشم اندازه آلت تناسلی39سانتی متر است چه کارکنم؟
  • مهدی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    57 5
    همسرم ازکلفت نبودن آلتم ناراحت است درحالیکه طول آن15سانت است لطفا راهنمایی کنید چکارکنم؟
  • علی ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    10 2
    سلام من چند وقتی هست ازدواج کردم و زود انزال هستم به طوری که همسرم اصلا راضی نیست در حد 10سانیه طول میکشدهر چند که سعی میکنم با کار های دیگر بتوانم همسرم را به ارگاسم برسانم نمیتوانم لطفا کمکم کنید حتی اگر امکان دارد جواب را به جیمیلم ارسال کنید با تشکر
  • امیرحسین ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    28 9
    سلام من امیرحسین هستم 18 ساله میخواستم بگم منی من در نزدیکی جنسی در مدت زمان کمی حدودا 4 یا 5 دقیقه خارج میشود میخواستم بپرسم چگونه میتوانم مدت زمان را طولانی تر حداقل 20 دقیقه جلو ببرم؟ در زمان بلوغ 14 15 سالگی هم استمنا میکردم لطفا راهنماییم کنید اگر میشود جواب را هم به جیمیلم هم در سایت بگویید
  • هستی ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    40 2
    سلام من دو ساله ازدواج کردم ولی هیچ حسی از رابطه جنسی ندارم حتی کمترین لذت را هم تجربه نکردم قرص و قطره آفرودیت. پکیج جنسی زنان.حجامت.بادکش درمانی.چای زنجفیل.کپسول یاس و قرص ایکس اید هم هیچ تاثیری روم نداشته حتی چند نوع ژل من باید چه کنم؟
  • عیسی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    5 5
    خیلی خوب بید ممنون از همه
  • امید ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    13 2
    سلام من 19 سالمه و در مسابقه فوتبال که دروازبان هستم چند بار شوت به بیضه هم خورده و بیضه راستم از چپم بزرگتره.. به نطر شما این مشکل ایجاد نمیکنه؟ دوستام با شوخی بهم میگن بچت ناقص به دنیا میاد و من از این موضوع خیلی میترسم
  • امید ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    12 6
    سلام من 19 سالمه..من دذ اثر ضربه خوردن توپ به یضه راستم..بضه راستم بزرگتر از بیضه چپم هست آیا این مشکلی نیست که در آینده واسه بچه دار شدن؟
  • امید ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    55 8
    سلام مردها در یک رابطه جنسی با همسر خود چه مقدار آب منی را باید درون آلت زن خالی کند؟
  • ارش ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    7 2
    بله چه مرد چه زن با ورزش بالا تنه می تونن سینه های جمع و حدودا سفتی داشته باشن فقط در کنار ورزش بالا تنه مثل شنا تو زاویه های مختلف با یه دکتر پوست هم مشاوره کنید که پوست سینه جمع بشه البته بسته به نوع پوست
  • امیر ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    43 7
    سلام من سی سالمه در جوانی زیاد خودارضایی میکردم الان سه سال ازدواج کردم در عرض سه ثانیه ارضا میشم دکتر زیاد رفتم هرچی دارو خوردم تاثیری نداشته از کاندوم ژلهای بی حس کننده واسپری و خیلی چیزای دیگه هم استفاده کردم بی فایدس کمکم کن دکتر خواهشا با تشکر
  • فاطمه ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    36 4
    سلام دکتر من 28سال دارم مشکلم با همسرم این که در موقع نزدیکی خیلی کم با من معاشقه میکنه در صورتی که من همخ کاری برای رضایت اون انجام میدم ولی شوهرم دخول انجام میده و من روم نمیشه بهش در این مورد چیزی بگم و طوری وانمود میکنم که راضیم، اینم بگم که من خیلی اوایل ازدواج گرم مزاج بودم ولی با این شرایط حسمو دارم از دست میدم. لطفا راهنمایی کنید
  • شایان ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    37 8
    سلام آقای دکتر خسته نباشید. من 17سالمه .دو روز یه چهار روز یه هفته.یه بار خود ارضایی میکنم.اوایل موقع هر کاری آلتم سیخ میشد آبم هم خوب بود .5یا6 ماهیه که آلتم صبح زود سیخ میشه اما موقع سکس یه کمی سیخ میشه و آبم خیلی کم شده .تو رو خدا کمکم کن . میترسم در آینده برام مشکلی پیش بیاد.جوابمو تو ایمیلم بدید
  • مسعود ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    17 6
    من همسری دارم که پس از مدت 3 سال هنوز اجازه دخول به من نمیده نکه نخواد اما با خودش کنار نمیاد منم راستش پزیشنه خوبی پیدا نکردم واسه این کار چون اندکی چاقم خلقم تنگ میشه و تعادلمو از دست میدم و حس شهوتمو از دست میدم و اعصابم به هم میریزه. این موضوع واقعا منو از خودم مایوس و خجالت زده کرده
  • رضا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    14 2
    اول باید بررسی بشه منظور از کوچیک چند سانته???? و در ضمن استانداردش در کشور ما در محدود ده تا جهارده سانته‌.ضمن اینکه مقادیر بالاتر و پایینتری هم وجود داره ولی..درصد پایینی هستن ک از این محدوده خارج هستن. موفق باشید
  • الهه ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    9 2
    سلام آقای دکتر من حدود 10 سال پیش ازددواج کردم و بعد از زمان کوتاهی جداشدیم،البته من بکارتم رو از دست دادم اما نزدیکی که همسرم بامن میکرد هیچوقت منی شو داخل نمیریخت الان بعداز اینهمه مدت من دوباره ازدواج کردم خواستم بدونم من باردار میشم؟ چون بعضیا میگن رحمت خشک شده و باردار نمیشی واقعا حقیقت داره؟
    • Fr ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
      19 6
      سلام من پسری ۱۷ ساله هستم ۵ ساله خودارضایی میکنم واز این کار ناراحتم ایا اگه ازدواج کنم مشکلی با همسرم ایجاد میشه و بچه دار میشم
  • rasool ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    5 4
    خوب بعضی ازسوألات واقعامفیدن درکل سایت خوبی هستش
  • @afshin@ ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام خسته نباشید من بیست سال دارم و خیلی مشکل زود انزالی ندارم ولی میخوام ببینم بهترین راه برای رابطه ای به مدت زمان پانزده دقیقه یا بیشتر چیست؟ ژل یا اسپری یا...