دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 44800

دانشمندان معتقدند آب پرتقالهای خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری های قلبی بسیار مفیدند.

سلامت نیوز: دانشمندان معتقدند آب پرتقالهای خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری های قلبی بسیار مفیدند.
 
ایندی پندنت نوشت دانشمندان معتقدند آب پرتقالهای خونی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیاری آنتو سیانین برای درمان بیماری های قلبی بسیار مفیدند.

این روزنامه انگلیسی در شماره امروز خود در اینترنت به قلم استیو کانر نوشت: یک پرتقال شیرین اسپانیایی حاوی رنگدانه های قرمز رنگ شفا بخشی است که دانشمندان معتقدند با استفاده از آن توانسته اند یک سوپرآبمیوه (معجون) تهیه کنند. دانشمندان معتقدند آب این پرتقال برای درمان بسیاری از اختلالات پزشکی از جمله چاقی، بیماری های قلبی و حتی سندروم در روده بزرگ مفید است.

در حال حاضر در یک مرکز تحقیقاتی در اسپانیا پژوهشهایی برای اصلاح ژنتیک بر روی نهال این پرتغال در حال انجام است. انتظار می رود آنها بتوانند تا اواخر امسال یک نهال اصلاح شده از نظر ژنتیکی را تولید کنند.

پرتقالهای خونی حاوی مقادیر بسیاری آنتو سیانین هستند. محققان استدلال می کنند رنگدانه های قرمز، بنفش و آبی این میوه از بدن در برابر بیماری های بسیاری محافظت می کنند.
یکی از محققان که بر روی خواص این میوه پژوهش می کند گفت« مطالعات نشان می دهد که آب پرتقال خونی از چاق شدن جلوگیری می کند و پژوهشهای دیگر- که به زودی منتشر خواهند شد- نشان می دهند کسانیکه آب پرتقال خونی می نوشند در مقایسه با کسانیکه از آب پرتقال معمولی استفاده می کنند، کمتر در معرض حملات قلبی و عروقی قرار می گیرند.»

کشت پرتقالهای خونی بسیار دشوار است چراکه باید بلافاصله قبل از برداشت در دمای سرد قرار گیرند تا تولید آنتو سیانین در آنها تحریک شود.

به همین دلیل کشت پرتقال خونی در دامنه یکی از کوههای سیسیل انجام می شود. اما دانشمندان امیدوارند با انجام اصلاح ژنتیکی در درختهای پرتقال، دامنه کشت این نوع پرتقال را در اکثر مناطق کشور گسترش دهند.

به این دلیل که شرایط آب و هوایی ویژه ای برای کشت- پیش از زمان برداشت باید این نوع پرتقالها در معرض هوای سرد قرار بگیرند- این نوع پرتقالها مورد نیاز است برای همه دسترسی به آب پرتقال خونی امکان پذیر نیست.

در یک تحقیقی که نتیجه آن منتشر نشده است از میان بیست و پنج داوطلبی که صبحانه مفصلی میل می کردند افرادی که آب میوه پرتقال خونی می نوشیدند به مراتب کمتر از دیگر افراد در معرض حملات قلبی و عروقی قرار گرفتند.

منبع :پورتال خبری البرز
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha