دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 615

اختصاصی سامانه خبری سلامت نیوز - بخش کوتاه و خواندنی امروز مورخ 25دی ماه 1385 چند توصیه کوتاه و جذاب در رابطه با فنگ شویی برای خوابی خوش می باشد ، خواندن آن را از دست ندهید.

کوتاه و خواندنی امروز 25 دی ماه 1385

توصیه اول

یکی از مهمترین توصیه های فنگ شویی بیرون کردن انباشتگی ها از محل کار و زندگی مان است. به اطراف خود دقت کنید و ببینید چقدر چیزهای غیر ضروری دارید. ممکن است در ظاهر چیزی نشان داده نشود و محل کار و زندگی شما مرتب به نظر برسد ولی من چند جا را به شما می گویم تا دوری در آنها بزنید و قدری بیشتر دقت کنید:

به داخل کشوها و کمدهای لباس خود نظری بیندازید. ببینید چقدر آشفتگی مشاهده می شود. اگر قرار بوده که فلان کشو برای یک تیپ لباس باشد، چقدر آن را رعایت کردید؟ چقدر لباسهای خود را قاطی و درهم و بی نظم قرار دادید؟

داشبورد ماشین خود را باز کنید. چقدر کاست های غیر ضروری دارید که مدتها است آنها را گوش نکردید؟ چقدر قاب و قوطی اضافه، رسید برگهای جریمه و اشیاء بدردنخور در آن دارید؟

به درون انباری منزل نگاهی بیندازید. آنجا چه خبر است؟ این یکی احتمالاً تعریف کردن ندارد!

اگر در خانه میز تلویزیون دارید به آن دقت کنید. ممکن است روی آن دستگاه پخش ویدئو، DVD، یا امثال آن باشد. چقدر در اطراف آن چیزهای بدرد نخور و گرد و خاک مشاهده می کنید؟ پشت و زیر آن را چند وقت است پاک نکردید؟

زیر تختخوابتان چه خبر است؟ شما شبها روی چقدر آشغال و خرت و پرت می خوابید؟

اگر خانم هستید، کیف دستی خود را پشت و رو کنید و تمام محتویات آن را بیرون بریزید. اینجا چه خبر است؟

کشوی میز کارتان را باز کنید. مخصوصاً کشوهای پایینی. به درون آنها نگاهی بیندازید.

اگر کامپیوتر دارید به درون دایرکتوری های مختلف سری بزنید. بهتر است این کار را از روی قسمت درایوها انجام دهید. چقدر فایل های بدرد نخور، عکسهای بی مصرف، اسناد غیر ضروری دارید که می شود آنها را پاک کرد یا درون یک سی-دی یا فلاپی جا داد و گذاشت که دستگاه بیچاره نفس بکشد؟

در یخچال خانه چقدر چیزهای بدردنخور دارید؟ مواد غذایی یا داروهایی که فکر کردید اگر در یخچال بمانند روزی بدرد می خورند ولی شاید در حال حاضر مصرف آنها باعث شود به دکتر و بیمارستان نیاز پیدا کنید!

اگر در دستشویی منزل آینه هایی دارید که در درون کشوها و پشت آنها جایی برای قرار دادن وسایل اصلاح، شانه و امثال آنها وجود دارد، بد نیست آن را هم بررسی کنید. اشیاء غیر ضروری می تواند همه جا باشد.

فنگ شویی به ما یاد می دهد تا ارزش هرچیزی که داریم را درک کنیم. جمع کردن چیزهای بدرد نخور در اطراف ما باعث می شود تا عادت کنیم کم کم افراد بدرنخور، روابط آزاردهنده، دوستان مزاحم و شرکای ناسازگار را در زندگی بدور خودماتن جمع کنیم. سنت پسندیده خانه تکانی برای ما ایرانی ها یاد آور همین است که یاد بگیریم آشغال جمع نکنیم. یادتان باشد هرسال برای همین خانه تکانی چقدر به دردسر و کمر درد و خستگی مبتلا می شوید و شاید همان موقع با خود عهد می کنید تا دیگر آنقدر زباله دورتان جمع نکنید ولی بازهم شدنی نیست و سال بعد همان سناریو دوباره تکرار می شود. اما بدتر از آن، جمع شدن افکار، احساسات و روابط مزاحم است که با همین عادت در مورد خانه و محل کار به ما سرایت می کند و روح و چسم ما را می آزارد.

بنابراین همین امروز شروع کنید و قدری اطراف خود را سبک کنید خواهید دید که کم کم زندگی در اطرافتان عوض می شود. می توانید از کیف دستی خود شروع کنید. بعد از بیرون کردن اشیاء غیر ضروری در فضای اتاق مقداری عود یا اسپند دود کنید و روی وسایل را با مقداری آب نمک رقیق پاک کنید.

توصیه دوم:

 محل تخت خواب

قرار دادن صحیح تخت یا رختخواب امری مهم برای داشتن خواب مناسب است. در فنگ شویی توصیه های فراوانی برای قرار دادن محل مناسب جهت خوابیدن وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنم:

هرگز به صورتی نخوابید که پاهایتان به سوی در ورودی اتاق باشد.

هرگز در جایی نخوابید که بالای سرتان مقدار زیادی کتاب وجود داشته باشد. کتابها باید درون قفسه کتاب باشند و قفسه دارای در باشد.

زیر تخت خود را خالی کنید. نگذارید فضای خالی زیر تخت به انباری مبدل شود. شما شبها روی همین وسایل می خوابید و همین باعث می شود تا خوابهای ناراحت داشته باشید.

ملحفه های خود را مرتب عوض کنید. رنگ آنها نیز مهم است. ملحفه های آبی یا تیره باعث سرد شدن بدن و داشتن خواب عمیق می شود. اگر برای بیدار شدن در صبح، دردسر دارید بهتر است از رنگهای روشن استفاده کنید. بعلاوه بعد از شستن ملحفه ها حتماً آنها اطو کنید. گرمای اطو به آنها انرژی می دهد و خوابیدن روی ملحفه تمیز و صاف ارزش دادن به خواب است. اگر شما به اندازه متوسط بخوابید، حدود یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنید. بنابراین قسمت مهمی از عمر شما در خواب طی می شود.

اگر نزدیک پنجره می خوابید دست کم نیم متر با آن فاصله بگیرید و شبها پرده اتاق را بیندازید. مهم نیست شما در منطقه گرمسیر یا سردسیر زندگی می کنید، پنجره محل مکش انرژی اتاق به بیرون است و همین امر نیروی شما را در خواب ضعیف می کند.

هیچ وقت بعد از بلند شدن از خواب با لباس خواب در اتاق راه نروید. لباسهایی که با آنها خوابیدید، انرژی خواب را به خود جذب کرده اند که انرژی سرد و سکون است. شما بعد از بیدار شدن از خواب به حرکت در زندگی نیاز دارید. بنابراین آنها را عوض کنید. بهتر است بعد از در آوردن لباسهای خواب، آنها را برای مدت یکربع روی بند لباس بیندازید تا هوا بخورند. اگر بتوانید آنها را آفتاب بدهید که خیلی عالی است.

در اتاق خواب گل و گیاه فراوان قرار ندهید. گلها و گیاهان شبها دی اکسید کربن پس می دهند و شما را اذیت می کنند. اگر دوست دارید حتماً در اتاق گیاه داشته باشید، یک گیاه کوچک کافی است                                                                                                                

خواب راحت و عمیق.................سلامتی

امیدوارم با جمع کردن اتاق و انباشتگی های آن و نیز رعایت دستورات خواب، بتوانید خواب آرام و خوبی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha