سلامت نیوز : دبیر اجرایی انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به در‌پیش بودن انتخابات نظام‌پزشکی، گفت: متاسفانه عدم تایید انتخابات انجمنها به غیر از انجمن دندانپزشکی ایران، گریبان انجمن پزشکی عمومی، انجمن رادیولوژی و انجمن طب اورژانس را نیز گرفته است.یازدهمین جلسه نمایندگان انجمنهای گروه پزشکی با محوریت بررسی موضوعاتی چون نحوه تایید انتخابات انجمنها و تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره‌های منتخب، مالیات و لزوم موضعگیری انجمنهای علمی گروه پزشکی و انتخابات سازمان نظام‌پزشکی، به میزبانی انجمن دندانپزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ در ابتدای این نشست دکتر بهزاد رحمانی نماینده انجمن علمی جراحان عمومی گفت: موضوع جلب رضایت تمامی ساکنان یک ساختمان برای افتتاح مطب که از سوی کمیسیون بهداشت مجلس طرح شده بود، به دلیل پیگیری و اعتراض انجمنها از سوی دیوان عدالت اداری غیر قابل طرح دانسته شد.به گفته وی، از 148 انجمن پزشکی که تعدادی از آنها فاقد دفتر و فعالیت رسمی هستند، 98 انجمن به شکل متناوب در جلسات نمایندگان انجمنهای علمی و پزشکی شرکت داشته‌اند که این حاکی از مشارکت بالای آنها دارد.بیژن اخوان آذری رئیس هیات مدیره منتخب انجمن دندانپزشکی ایران نیز اظهار داشت: انجمنها باید از حق و حقوق خود دفاع نموده و با همفکری و اتحاد بیشتر، چاره‌ای برای افزایش مالیات پزشکان بیندیشند. چرا باید جوانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده و هنوز فعالیت خود را شروع نکرده، از همان ابتدا مالیات بپردازد و یا پزشکی که دچار کهولت سن شده و ساعات طبابتش کاهش یافته، میزان مالیات پرداختی‌اش، به همان میزان قبلی باشد.

وی افزود: باید جلسه‌ای مشترک بین نمایندگان انجمنهای علمی گروه پزشکی، مسئولان وزارت دارایی و نظام‌پزشکی تشکیل شده و موضوع مالیات را مورد تجدید نظر قرار دهند.دکتر خاقانی نماینده انجمن پزشکی عمومی نیز با اشاره به عدم تایید انتخابات انجمن پزشکی عمومی گفت: با اینکه انتخابات ما طی یک ائتلاف فراگیر در کل کشور و با وجود 1100 شرکت کننده برگزار شد، متاسفانه هنوز تایید نشده است. علی تاجرنیا دبیر اجرایی انجمن دندانپزشکی ایران نیز افزود: تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره یک بحث است و تایید اصل انتخابات موضوعی دیگر، به اعتقاد من در خصوص تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره باید گفت وقتی کسی حق عضویت در یک انجمن را پیدا می‌کند به‌طور ضمنی و به طریق اولی برای کاندیداتوری هیات مدیره انجمن نیز صلاحیت دارد و کسی نمی‌تواند این حق را نقض کند.

به پیشنهاد وی، قرار بر این شد که به عنوان قدم اول جمعی از نمایندگان انجمنها درخصوص نحوه تایید انتخابات انجمنها، با مسئولان وزارت بهداشت به شکلی خیرخواهانه و بدون موضع گیری گفت‌وگو کنند.وی بر لزوم این نکته تاکید کرد که باید در انتخابات نظام‌پزشکی، صرفا شایستگی‌ها و ظرفیت‌های افراد ملاک بوده. بهتر است نظام‌پزشکی به حل مسائلی چون مالیات پزشکان، تعرفه‌‌ها و اصلاح قوانین پرداخته و برگزاری کنگره‌‌ها و یا مراسم روز پزشک را به انجمنها بسپارد. انجمنها نیز قبل از معرفی نماینده برای انتخابات نظام‌پزشکی، باید استراتژی تغییر در روند فعالیتهای نظام‌پزشکی را در نظر داشته باشند. انتخابات سازمان نظام‌پزشکی 4 اسفند ماه امسال برگزار می‌شود کاندیداهای شرکت در این انتخابات از 5 دی ماه تا دوشنبه 11 دی ماه جاری فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند رئیس ستاد هماهنگی ششمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی، داشتن شماره نظام‌پزشکی برای تمامی کاندیداها و رای دهندگان را الزامی دانست.

سید حسن امامی رضوی گفت: موارد دیگری نیز برای تایید صلاحیت کاندیداها در قانون سال 83 مجلس که انتخابات را به عهده وزارت بهداشت گذاشته لحاظ شده است که هیات‌های نظارت بر انتخابات آنها را لحاظ خواهند کرد. از جمله این موارد اشتهار نداشتن به فساد مالی و نداشتن حکم محرومیت از پزشکی در پرونده پزشک است.پس از ثبت نام کاندیداها کار بررسی صلاحیتها و احراز آن و رسیدگی به شکایات انجام می‌شود و در نهایت در تاریخ 4 اسفند ماه امسال انتخابات برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha