سلامت نیوز-نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد جلوگیری از اضافه وزن دوران بارداری تنها اثر پرهیز از مصرف خوردن غذاهای سرخ کرده و آماده نیست.

افزایش خطر نازایی در اثر مصرف اسیدهای چرب ترنس
اکنون محققان می گویند هرچه زنان اسید چرب بیشتری مصرف کنند احتمال نازایی در آنها بیشتر می شود.
چربی های ترنس در غذاهای سرخ شده ، تنقلات بسته بندی شده ، محصولات غذایی تجاری و سایر منابع یافت می شوند و مشخص شده که خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهند حتی برای زنانی که قصد باردار شدن ندارند پرهیز از اینگونه غذاها بهتر است.
چربی های ترنس با فعالیت گیرنده های سلولی درگیر درالتهاب ، متابولیسم قند و حساسیت انسولینی تداخل می کنند.
داروهایی که گیرنده ها را فعال می کنند باعث بهبود زایایی زنانی با مشکلاتی مانند سندرم تخمدان پلی سیستیک می شوند.
محققان دریافته اند برای هر 2 درصد افزایش کالری که یک زن به جای کربوهیدرات از چربیهای ترنس بدست می آورد ، خطر نازایی تا 37 درصد افزایش می یابد.
با جایگزینی اسید چرب ترنس به جای امگا-سه این میزان تا 79درصد افزایش نشان داده است و در مورد هر دو درصد کالری حاصل از چربی های ترنس به جای چربی های اشباع نشده مونو خطر نازایی بیش از دوبرابر می شود.
اکنون تولید کننده های مواد غذایی باید بر روی بر چسب های خود قید کنند آیا حاوی نیم گرم چربی ترنس در هر وعده هستند یا خیر و غذاهایی با محتوای اسید چرب کمتر از نیم گرم را می توان جزء محصولات فاقد این نوع چربی در نظر گرفت.
برای حذف قطعی این چربیها از رژییم غذایی افراد باید از همه غذاهایی که حاوی روغن هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه دارند پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha