سلامت نیوز : متخصصان مغز و اعصاب در مطالعات جدید دریافتند افرادی که پس از مطالعه فهرستی از واژگان مختلف در به یاد آوردن لغات نوشته شده در ابتدای فهرست ناتوان‌تر هستند، بیشتر با خطر ابتلا به اختلال مشاعر مواجه خواهند شد و این عدم توانایی می تواند از نشانه‌های ابتدایی زوال عقل باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  پزشکان آمریکایی در این مطالعه دریافتند: افراد مسنی که در به خاطر سپردن چهار لغت اولیه، یک فهرست 15 کلمه‌ای مشکل دارند، بیشتر مستعد ابتلا به ناتوانی ذهنی هستند.

به طور کلی، مردم معمولا لغات درج شده در ابتدای فهرست واژگان را بهتر از لغات میانی به یاد می‌سپارند و به این دلیل است که به این لغات بهتر توجه می‌کنند.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که ناتوانی افراد در به یاد آوردن لغات آغازین فهرست واژگان، زنگ خطری برای زوال عقل است.

این متخصصان همچنین معتقدند در صورتی که نتایج این مطالعه به اثبات برسد، پزشکان می‌توانند با انجام این تست،‌ خطر ابتلا به زوال عقل در مراحل اولیه پیش‌بینی کرده و از درمان‌های مناسب بهره‌مند شوند.

در این مطالعه 200 فرد 60 تا 91 ساله که به هیچ نوع بیماری روانی مبتلا نبودند، مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان فهرستی از 15 کلمه را پنج بار خواندند و سپس از آنان خواسته شد بلافاصله پس از آن که آنها را شنیدند به ذهن بسپارند. 20 دقیقه بعد مجددا از آنان خواسته شد کلمات را به ذهن بسپارند.

متخصصان در این مطالعه که حدود چهار سال طول کشید، مشاهده کردند که در حدود 70 تن از این شرکت‌کنندگان نوعی از زوال عقلی را تجربه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha