سلامت نیوز : دوازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان همزمان با مراسم گرامیداشت زادروز محمد بن زکریای رازی و روز داروسازی ایران صبح امروز پنجم شهریور ماه با حضور مسئولان و دست اندرکاران امر دارو در سالن همایشهای رازی آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدعلی سبحانیان دبیر اجرایی کنگره انجمن علمی داروسازان در مراسم افتتاحیه این کنگره هدف از برپایی کنگره‌های انجمن علمی داروسازان را ضرورت به روز کردن اطلاعات آنان به دلیل گسترش و توسعه فناوری در زمینه تولیدات دارو از یک سو و از سوی دیگر روشهای نوین درمانی عنوان کرد و گفت: انجمن علمی داروسازان ایران هر سال محوری را به عنوان موضوع اصلی کنگره انتخاب می‌کند که تازه‌های درمانی بیماریهای قلبی، تنفسی و هورمونی از روشهای نوین درمان این بیماری‌ها در راستای تقویت حرفه گرایی داروسازان به عنوان موضوعات محوری این کنگره سه روزه انتخاب شده است.

دکتر سبحانیان در ادامه گفت: در حاشیه این کنگره بیش از 50 شرکت داروسازی که در زمینه‌های تولید و واردات دارو، مکمل‌های دارویی و محصولات بهداشتی – آرایشی فعالیت دارند به عرضه جدیدترین محصولات خود خواهند پرداخت.

وی افزود: هم زمان با برپایی این کنگره و در مراسم بازآموزی سخنرانی‌هایی در قالب پنل‌های گفت و شنود برگزار شده که در آن داروسازان در مورد موضوعات شایع این رشته پرسش‌های خود را با استادان داروسازی و پزشکی در میان خواهند گذاشت.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره انجمن علمی داروسازان ایران در ادامه عنوان کرد: سیاست‌های موجود نظام دارویی و مسائل روز صنعت دارو از قبیل چالش‌های نظام دارویی کشور مطرح و راهکارهای علمی ارائه می‌شود.

وی گفت: این کنگره که هر ساله مورد استقبال جامعه پزشکی به ویژه داروسازان قرار می‌گیرد امسال دارای 18 امتیاز بازآموزی غیر مدون است.

سبحانیان ادامه داد: دوازدهمین کنگره علمی انجمن داروسازان ایران با شرکت بیش از 2500 داروساز از سراسر کشور از پنجم تا هفتم شهریور ماه در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این همایش، دست اندرکاران امر دارو از جمله دکتر عباس حاجی آخوندی معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو، دکتر خیرالله غلامی رییس داروخانه 13 آبان و عضو شورای عالی نظام پزشکی،‌ دکتر سید حمید خویی رییس انجمن علمی داروسازان، دکتر جلیل سعیدلو رییس انجمن داروسازان تهران، دکتر عباس کبریایی زاده رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های غذایی، دکتر رهبر مژدهی آذر رییس انجمن داروسازان ایران، دکتر سید حسن هویدا رییس سابق انجمن پزشکان عمومی،‌ دکتر محمود نجفی رییس سندیکای تولید کنندگان دارو، سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران،‌ دکتر محمود فاضل عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی و دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی، حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha