سلامت نیوز: یک نوجوان قرقیزستانی بر اثر ابتلا به بیماری طاعون خیارکی جان خود را از دست داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، در پی مرگ یک نوجوان قرقیزستانی بر اثر ابتلا به بیماری طاعون خیارکی، مقامات قرقیزستان بیش از 150 مورد احتمالی مبتلا به طاعون خیارکی را قرنطینه کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این نوجوان 15ساله که ساکن یک دهکده کوهستانی در شرق این کشور بوده است که بر اثر خوردن گوشت «مارموت»، موش خرمای کوهی ناقل این بیماری جان باخت.

البته برخی دیگر می‌گویند بیماری این نوجوان پس از آن بروز کرد که توسط یک پشه سمی که از موش خرمای کوهی تغذیه کرده بود، گزیده شد.

به گزارش یورونیوز ، دوره نهفته طاعون خیارکی 2 تا 10 روز است؛ شروع آن ناگهانی بوده، با تب بالا و سفتی گره‌های لنفاوی همراه می‌باشد.

ورم غده‌های لنفاوی کشاله‌های ران، (خیارک) به صورت شایع دیده می‌شود؛ ممکن است عامل طاعون وارد خون شده، به نقاط دیگر بدن مثل سیستم عصبی گسترش پیدا کند؛ در صورت عدم درمان 50 درصد افراد بیمار می‌میرند.

یکی از ساکنان محلی گفت: ما نسبت به وضعیت موجود نگرانیم، اگر دولت پول کافی برای ضدعفونی کردن این منطقه ندارد چطور می‌تواند آینده ما را تضمین کند؛ هیچ تضمینی وجود ندارد که در سال آینده بار دیگر شاهد تکرار این موضوع یا بدتر از آن نباشیم.

اما وزیر کشور قرقیزستان بیماری طاعون خیارکی را تهدیدی برای سلامت مردم منطقه ندانست و خاطرنشان کرد که نگرانی نسبت به سرایت آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha