سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 81664
سلامت نیوز : یکی از وزرش ها و سرگرمی های بسیار پرطرفدار و جذاب در فصل تابستان شناست،اما همین ورزش مفرح می‌تواند مشکلاتی برای سلامت ما در بر داشته باشد که باید به آنها توجه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پرستاری ؛ به هیچوجه با پا داخل استخر نپرید، چون در این حالت آب با فشار از راه مجاری که مسیر ارتباطی بین سینوس ها و بینی، وارد سینوس ها شده و باعث فعال شدن میکروب هایی می شود که داخل بینی و سینوس هستند.

ایجاد التهاب در این مجاری، تخلیه ترشحات سینوس ها را دچار مشکل کرده و انسداد ایجاد می کند و به دنبال این انسداد عفونت به وجود می آید.

چشم برخی از افراد نسبت به کلر موجود در آب استخر حساس است این افراد حتماً باید از عینک های شنا استفاده کنند.

بهترین راه مراقبت از گوش در استخر هم این است که بعد از شنا کمی با فاصله باد گرم سشوار را در گوش بگیرید و کمی صبر کنید تا آب و رطوبتی که داخل گوش است تبخیر شود.

از ورود به استخری که به طور کامل پر از آب نیست یا نجات غریق در محوطه نیست، خودداری کنید.

از حوضچه کلر که مقدار کلر آن بسیار بالاست حتماً عبور کنید و قبل از ورود به استخر، حتماً پاهای خود را در حوضچه ضد عفونی به مدت یک دقیقه قرار دهید.

در صورت وجود کدورت (تیرگی) آب وارد استخر نشوید، زیرا در صورت کدورت آب، اضافه کردن مواد گندزدا یا ازن هم تأثیری بر کنترل آلودگی آب استخر ندارد.

برای حفظ سلامت خود کمتر از 8 ساعت پس از استفاده از استخر، بدن خود به ویژه محل‌های چین خورده مانند لای انگشتان به ویژه انگشتان پا و زیر بغل‌ها را کاملاً با آب و صابون بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha