دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
سلامت نیوز : وقتی خرداد ماه خبر رسید که وبا در افغانستان شایع شده است، بیم آن می‌رفت که این بیماری بالاخره دامن ایران را نیز بگیرد. حالا بعد از 3 ماه دو ایرانی و 97 تابعه افغان حاضر در ایران، مبتلا به این بیماری شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ در هفته گذشته بر اساس آماری که رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، فقط 64 نفر در کشور به وبا مبتلا شده‌ که همه افغانی بودند؛ اما طی 5 روز 35 نفر به مبتلایان افزوده شد و دو ایرانی نیز به جمع مبتلایان به این بیماری‌ پیوستند. محمدمهدی گویا که برای بررسی حواشی این بیماری به کرمان سفر کرده است، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: اکنون حدود 99 نفر بیمار مبتلا به بیماری وبا در کشور شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم در جلوگیری و کاهش مبتلایان به بیماری وبا موثر است، تأکید کرد: تعدادی از اتباع همسایگان شرقی ایران به‌صورت غیرمجاز و در مقاطع زمانی مختلف وارد کشور شده‌اند و از آنجا که این افراد در وضع نامساعد قرار داشته‌اند، زمانی که آنان را شناسایی کردیم، بیمار بودند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تلاش مسئولان برای جلوگیری از گسترش بیماری در ایران است و برای این منظور فعالیت‌هایی مانند کنترل آب آشامیدنی و کنترل مواد غذایی به‌ویژه در استان‌های جنوب شرقی شامل کرمان و سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد.

وی از مردم خواست از خوددرمانی پرهیز و در صورت ابتلا به اسهال آبکی به پزشک مراجعه کنند. گویا درباره شیوع وبا در کشور و ورود آن به تهران، تاکید کرد: اکنون خطرهمه‌گیری بیماری وبا در کشور وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha