سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: قرنطینه کردن مبتلایان به بیماری وبا از نظر علمی برنامه ای کاملا منسوخ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمدمهدی گویا در پاسخ به اظهارات رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که قرنطینه نکردن بیماران مبتلا به وبا را عامل شیوع بیشتر این بیماری عنوان کرده است، گفت: براساس مقررات بین المللی بهداشتی، قرنطینه سازی برای بیماری مانند وبا از نظر علمی برنامه ای کاملا منسوخ شده است و به هیچ عنوان در برنامه های وزارت بهداشت قرار ندارد.

وی آموزش و اطلاع رسانی را مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری وبا عنوان کرد و گفت: این برنامه منطبق با توصیه های سازمان جهانی بهداشت بوده و بسیار پاسخگو است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین در خصوص انتقاد از شفاف نبودن آمارهای وزارت بهداشت در خصوص بیماری وبا نیز گفت: آمارهای وزارت بهداشت کاملا شفاف است و این گونه اظهارنظرها، مردم و مجامع بین المللی را نسبت به گزارش های وزارت بهداشت بدبین می کند.

وی افزود: گرچه جمع آوری آمارها و اطلاعات از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور کار دشواری است اما تمام تلاش شبانه روزی برای جمع آوری این اطلاعات صورت می گیرد و هم اکنون صدهانفر در عرصه مبارزه با این بیماری به طور شبانه روزی در حال تلاش هستند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از گسترش بیماری در کشور جلوگیری نمایند.

گویا در ادامه اظهار امیدواری کرد که به زودی با تلاش نیروهای بهداشتی کشور این بیماری به پایان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha