سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 82200

سلامت نیوز : دبیر بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی بروز شایعاتی مبنی بر استفاده از وسایل دست دوم چون پلاتین، پیچ، پلاک و ... در اعمال جراحی ارتوپدی را رد کرد و گفت: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حمیدرضا اصلانی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری بیست و یکمین کنگره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران ترتیب داده شده بود از افزایش سه برابری قیمت تجهیزات و وسایل ارتوپدی در کشور انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم بروز تحریم‌ها و بروز مشکلات در حوزه تامین تجهیزات در کشور با کمبودی در این خصوص مواجه نشدیم، اما قیمت تجهیزات پزشکی بسیار بالا رفته است.

وی اضافه کرد: وضعیت به گونه‌ای رقم خورده است که برخی از بیماران از انجام اعمال جراحی مهم و ضروری خود صرف‌ نظر می‌کنند. حتی اگر به عنوان مثال هزینه عملی در بیمارستان‌های دولتی با پوشش بیمه‌ای حدود 150 هزار تومان باشد، قیمت یک وسیله برای درمان به حدود 30 میلیون تومان رسیده است و پرداخت آن از توان بسیاری از مردم خارج است.

اصلانی در ادامه خواستار گسترش پوشش بیمه‌ای اعمال جراحی ارتوپدی شد و گفت: مشکلات بسیاری در این حوزه داریم و متاسفانه تعرفه‌های بیمه‌ای هنوز به روز نیستند.

دبیر بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی در ادامه به تبیین جزئیات برگزاری کنگره پرداخت و گفت: تعویض مفصل زانو، عوارض تعویض مفصل ران و روش‌های جدید درمانی صافی کف پا از جمله مباحثی هستند که طی روزهای برگزاری کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی از تاریخ بیست و دوم تا بیست و ششم مهر ماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی میلاد برگزار می‌شود، عنوان کرد: نزدیک به 130 مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این تعداد 50 مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و 70 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

دبیر بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی همچنین از حضور 15 مهمان خارجی در کنگره از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، امارات، هند، ترکیه، اتریش، آلمان و استرالیا خبر داد و گفت: همچنین سمپوزیوم‌هایی با موضوعات ساییدگی مفصل ران، پا و مچ پا، شانه، شکستگی‌های دست و شکستگی لگن برگزار می‌شود.

اصلانی همچنین به برخی چالش‌های علمی درمانی پیش‌روی حوزه ارتوپدی پرداخت و گفت: تعویض مجدد مفصل ران، عفونت پس از انجام اعمال جراحی، بروز کمردردها و نحوه درمان آن و چگونگی برخورد با مشکلات مربوط به شبکه بازویی و درمان‌های جدید آن برای نوزادان از جمله این چالش‌ها هستند که در جریان برگزاری کنگره مورد بحث قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha