سلامت نیوز: مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه وزارت بهداشت از رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این رتبه‌بندی بر اساس فعالیت‌ و دستاوردهای فرهنگی، فعالیت‌ تشکل‌ها، کانون‌ها، نشریات دانشجویی و اردوهای جهادی انجام شده است.

محمود شریفی در گفت وگو با فارس گفت:رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی از جشنواره فرهنگی آغاز شد که در بخش ابتکارات و دستاوردهای فرهنگی و فوق برنامه مطرح شد.

وی ادامه داد: از یک سال گذشته این جشنواره مطرح شد تا دانشگاهها محصولات خود را ارائه دهند.پنجمین دوره جشنواره فرهنگی 11 هزار دانشجو را درگیر کرد و 40 هزار اثر ثبت شد و در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از 2 تا6 شهریور امسال به رقابت پرداختند.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه وزارت بهداشت گفت:هدف از رتبه‌بندی و معرفی دانشگاه‌های برتر در این حوزه، قدردانی از تلاش‌ متولیان فرهنگی و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه و رتبه بندی فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه در سال گذشته است.

شریفی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی با شعار مطرح شده از سوی رهبری در حوزه نماز بوده گفت:دانشگاههای علوم پزشکی بدین ترتیب براساس تنوع محصولات و دستاوردهای فرهنگی در حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه رتبه‌بندی شده اند.این رتبه بندی بر اساس فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی، فعالیت‌های تشکل‌ها ،کانون‌ها ، نشریات دانشجویی و برنامه های محوری نظیر اردوهای جهادی و ارتباط موثر دانشگاه با وزارتخانه انجام شده است.

وی تصریح کرد:دانشگاه‌های برتر در حوزه ابتکارات و دستاوردهای فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 91، دانشگاه علوم پزشکی یزد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول،دانشگاه علوم پزشکی کهکیلویه و بویراحمد رتبه دوم و دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم پزشکی کاشان رتبه سوم را کسب کردند.

شریفی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به علت فعالیت‌های قابل توجه در حوزه قرآن و عترت،دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دانشگاه علوم پزشکی قزوین به علت فعالیت‌ در حوزه اردوهای جهادی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به علت فعالیت‌ در حوزه نماز، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به علت فعالیت‌های قابل توجه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و دانشگاه علوم پزشکی کردستان به علت تبیین سیره ائمه(ع) به علت فعالیتهای ویژه معرفی شده اند.

شایان ذکر است 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور در مرحله اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تاریخ92/6/2 لغایت 92/6/5 در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه(میزبان) به رقابت پرداختند. در طول این 4 روز ابتکارات، دستاوردها و محصولات دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و فوق برنامه مورد ارزیابی 3 داور از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت قرار گرفت و در پایان دانشگاه های برتر انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha