سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
سلامت نیوز : چند روزی می‌شود که مدیران ارشد دارو و درمان شامل وزارت بهداشت و شرکت بیمه از کاهش قیمت دارو، بازگشت آرامش به این حوزه و پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران خاص خبر می‌دهند؛ وعده‌هایی که قرار است براساس آن داروی بیماران کلیوی نیز تحت پوشش بیمه برود و دیگر این بیماران ریالی برای داروهای خود پول ندهند. البته به نظر می‌رسد که این طرح در خصوص دیالیز این بیماران اجرا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ رییس سازمان غذا و دارو در این میان از کاهش قیمت دارو از دیروز خبر داد و اعلام کرد: البته هنوز وضعیت تأمین داروی کشور به روال طبیعی بازنگشته است. رسول دیناروند درباره رایگان شده داروهای بیماران کلیوی نیز اظهار کرد: طرح رایگان شدن دارو بیماران صعب‌العلاج متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و به نظر می‌رسد این سازمان تعرفه دیالیز بیماران دیالیزی را مد نظر داشته است. در مورد داروها نیز باید گفت که داروهای این بیماران را سازمان تأمین اجتماعی به صورت رایگان تأمین می‌کند و بخشی دیگر از داروهایشان نیز مشمول دریافت فرانشیزی از بیمار بود که آن هم در حال انجام است. امیدوارم مسئولان تامین اجتماعی قولشان برای رایگان کردن تمام داروهای این بیماران را بتوانند عملی کنند.

وی افزود: شاید بتوانیم داروهای دیگر را نیز مشمول این طرح کنیم. مانند برخی داروهای گران قیمت که در فهرست اولیه ما نیستند، اما گرانند؛ هزینه سالیانه این داروها که اکنون مشمول این طرح شده‌اند، حدود 1000 میلیارد تومان است که سهم پرداختی مردم شاید در حد 15 درصد باشد و مابقی را وزارت بهداشت و بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

دیناروند درباره تولیدات جدید دارویی نیز اظهار کرد: تولید فاکتور8 به جاهای خوبی رسیده و امیدواریم مجوز توزیع این دارو در سال 92 صادر شود. اکنون فاکتور7 در کشور تولید می‌شود و در بازار وجود دارد. فاکتور 8 نوترکیب نیز تولید شده است و مراحل کنترل کیفیت آن طی می‌شود. وی در پایان با ابراز امیدواری از بازگشت شرایط عادی به حوزه دارویی در سال 92 گفت: در مجموع هنوز کمبود داروها سه رقمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha