سلامت نیوز : دبیر شورای عالی نظام پرستاری گفت: هر گونه تصمیم عجولانه یا حرکت نامعقول در خصوص معاونت مراقبت و پرستاری به هیچ وجه از سوی جامعه پرستاری پذیرفته نیست و پرستاران از هیچ اقدامی برای تقویت و حفظ این نهاد ارزشمند دریغ نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ صدیقه سالمی، بحث تشکیل معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت را مربوط به سال 76 خواند و افزود: با توجه به اینکه پرستاران در تیم سلامت بالاترین رقم را به لحاظ تعداد و نوع خدمتی که ارائه می دهند به خود اختصاص می دهد، حضور پرستاران تحت عنوان معاونت پرستاری برای تصمیم گیری هایی که در نظام سلامت انجام می شود، امری بسیار با اهمیت و ارزشمند است.

وی ادامه داد: اگر چه جامعه پرستاری بسیار دیر به این خواسته خود رسید ولی اکنون حاضر نیست این موقعیت را تحت هیچ شرایطی از دست بدهد و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می گیرد تا معاونت مراقبت و پرستاری حفظ شده و بیش از پیش تقویت شود.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: پرستاران در تیم سلامت تنها گروهی هستند که در تمام شبانه روز و به صورت 24 ساعته بر بالین بیمار خدمت رسانی می کنند و بدون وقفه و در تمام ایام سال اعم از اعیاد و تعطیلات رسمی در حال ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری به بیماران هستند لذا به هیچ عنوان نمی توان نقش این قشر را در نظام سلامت دست کم گرفت و آنها را در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی نادیده انگاشت.

وی نماد حضور پرستاران در حوزه تصمیم گیری های نظام سلامت را معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری برشمرد و گفت: جامعه پرستاری این دو سنگر را حفظ می کند و برای حفظ آن از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

سالمی افزود: بنابراین پرستاران حتی شایعه تضعیف معاونت مراقبت و پرستاری را نیز بر نمی تابند و خدای ناکرده اگر متوجه هر حرکت نامعقولی در این راستا شود به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد زیرا این معاونت نه تنها برای پرستاران بلکه بیش از آن برای مردم و نظام سلامت حائز اهمیت و ارزشمند است. حذف خدماتی که این معاونت قادر به انجام آن است به ضرر مردم و سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران دفاع از حق خود و سلامت مردم را اولویت خود می دانند، خاطر نشان کرد: جامعه پرستاری در برابر هر تصمیم عجولانه ای در مورد معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداست به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد چون تصمیم عجولانه قطعاً موفقیت آمیز نخواهد بود.

سالمی گفت: جامعه پرستاری به هیچ عنوان نمی تواند تصور کند که این دستاورد تضعیف شود و از هر کاری برای تقویت معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت دریغ نمی کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha