سلامت نیوز : دبیر اجرایی هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی به افراد میانسال توصیه کرد که درد شکم و زردی ادرار را جدی بگیرند و برای تشخیص به موقع بیماری‌های مربوط به پانکراس به پزشک غدد و گوارش مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ امیر هوشنگ محمدعلیزاده در هفتمین همایش کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی، گفت: برگزاری کنگره‌های این چنینی اتفاق بسیار ارزشمندی در ایران و منطقه است و دانشگاه‌ها رسالت بزرگی در این زمینه دارند که به تحقیقات و هم‌اندیشی در این زمینه دست بزنند.

وی ادامه داد: برتری که کنگره امسال نسبت به اولین سال برگزاری آن دارد، 10 برابر شدن تعداد مقالات ارائه شده به دبیرخانه است. امسال 70 مقاله دریافت کردیم که 50 مقاله را برای ارائه در کنگره و پوستر انتخاب کردیم.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی افزود: سطح علمی مقالات و تحقیقات بسیار بالا بوده و به روش‌هایی اشاره شده است که طول عمر بیماران را در درمان بالاتر می‌برد و افق‌های امیدوارکننده‌ای برای درمان این بیماری‌ها نشان می‌دهد.

محمد علیزاده با اشاره به بهبود درمان‌های پانکراس و مجاری صفراوی در سال‌های اخیر، گفت: اعمال سنگین جراحی برای درمان آن انجام می‌شد که عوارض سنگینی را به دنبال داشت. اما اکنون در بسیاری از موارد بدون بستری و با عمل سرپایی درمان می‌شود.

وی در رابطه با بروز بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی توصیه کرد: افرادی که احساس درد مبهمی به همراه انتشار درد به کمر احساس می‌کنند با مراجعه به پزشک در تشخیص به موقع بیماری می‌تواند موثر باشد.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی ادامه داد: افراد بالای 50 سال درد شکم و زردی ادرار را جدی بگیرند و برای تشخیص به موقع بیماری‌های مربوط به پانکراس به پزشک غدد و گوارش مراجعه کنند.

وی در رابطه با روش‌های تشخیص بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی، عنوان کرد: سونوگرافی و آزمایش وجود ضایعه در پانکراس را نشان می‌دهد. در مرحله بعد سی‌تی‌اسکن و در مواردی که پزشک تشخیص دهد از اندوسونوگرافی با استفاده از آندوسکوپ داخل معده می‌توان بیماری را تشخیص داد.

محمد علیزاده با اشاره به روش‌های درمانی جراحی، اظهار کرد: روش‌های درمانی جراحی معمولا راه‌حل خوبی دارد که با برداشتن تومور در سرطان پانکراس بیماری درمان می‌شود. همین‌طور شیمی‌درمانی که در کاهش سایز تومور می‌تواند تاثیر خوبی در درمان داشته باشد. ژن درمانی و ویروس درمانی نیز روش‌های دیگری است که در ایران چندان استفاده نمی‌شود.

وی در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی، گفت: سبک زندگی اهمیت زیادی در بروز این بیماری‌ها دارد. رژیم غذایی پرکالری و پرچربی، مصرف سیگار و فعالیت بدنی کم می‌تواند احتمال ابتلا را بالا ببرد.

وی محورهای هفتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی را آشنا شدن با تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت‌های درمانی در سرطان پانکراس، آشنایی با عوارض و نحوه کاهش عوارض شناخت پاتوفیزیولوژی سرطان پانکراس و مجاری صفراوی و بررسی مسائل درمان دارویی و شیمی درمانی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha