سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 84179
سلامت نیوز : در طب اسلامی و سنتی توصیه های خاصی برای شیردهی مادران شده است؛ از جمله این که باید در زمان شیردهی میزان مصرف مایعات به حد کفایت باشد و در صورت تحمل نکردن شیر (یعنی حالت تهوع، دل درد و دل پیچه) می توان به تناسب به جای آن ماست استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف مایعات بیش از حد تحمل نه تنها شیر را زیاد نمی کند، بلکه باعث کاهش ترشح غدد شیری خواهد شد. از مصرف غذاهای نفاخ بپرهیزید زیرا این نفخ به شیر منتقل می شود و باعث ناراحتی نوزاد شما خواهد شد. از مصرف سیر، پیاز و کلم بپرهیزید؛ زیرا علاوه بر نفخ باعث تغییر طعم شیر و بدبویی و بدطعمی آن می شود و نوزاد از خوردن شیر امتناع می کند.

قبل از مصرف حبوبات حتما آن را خیس و دوبار آب آن را عوض کنید و پس از مصرف آن، نعناع، خرما، عرق رازیانه و زیره مصرف کنید.در طول روز از دو نوع خوراکی حاوی ویتامین C مانند لیموترش، جعفری یا گوجه فرنگی استفاده کنید.

عرق رازیانه علاوه بر جلوگیری از ناراحتی های گوارشی میزان شیر را زیاد می کند.

مصرف یک روز در میان نصف لیوان هویج رنده شده، به همراه یک قاشق روغن زیتون و یک عدد لیموترش ویتامین های C،A و E بدن شما را تأمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha