متاسفانه بسیاری از بوتاکس موجود در بازار ایران، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می شود که استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد.

هشدار نسبت به استفاده از بوتاکس چینی/ عوارض تزریق در آرایشگاهها
سلامت نیوز : دبیر انجمن راینولوژی ایران نسبت به استفاده از پرکننده های غیراستاندارد هشدار داد و افزود: متاسفانه بسیاری از بوتاکس موجود در بازار ایران، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می شود که استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد.

دکتر ابوالحسن قیصری در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی که از امروز در مرکز همایشهای رازی برپا شده است، به مهر گفت: بوتاکس با تاثیر روی عضله محل تزریق، باعث کاهش فعالیت و یا از بین رفتن فعالیت الیاف عضلانی شده و در نتیجه سبب رفع چین و چروکهای ناشی از انقباض های عضلانی در صورت می گردد.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد کمپانی های معتبر در دنیا که این محصول را تولید می کنند، افزود: محصول 4 کمپانی آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و کره جنوبی، مورد تایید FDA است.

قیصری با عنوان این مطلب که بسیاری از بوتاکس توزیع شده در بازار ایران که از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می شود، ساخت کشور چین بوده که به دلیل قیمت ارزان از آنها در مراکز غیرمعتبر استفاده وسیع می شود، نسبت به استفاده از این قبیل محصولات غیرمعتبر هشدار داد و گفت: حساسیت موضعی، تغییر حالت عضلات صورت، افتادگی پلک و ابرو و حتی شوک، از عوارض استفاده از بوتاکس چینی است.

دبیر انجمن راینولوژی ایران همچنین نسبت به تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک و غیر متخصص هشدار داد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد غیرپزشک در مراکزی که تحت عنوان سالن های زیبایی اداره می شوند، اقدام به تزریق بوتاکس می کنند که درست نیست. زیرا، بوتاکس مورد استفاده در این قبیل مراکز، به دلیل ارزان بودن عمدتا از داروهای چینی و غیر استاندارد استفاده می کنند که در مواردی با مخاطراتی از قبیل حساسیت و آلرژی های شدید همراه است.

وی تاکید کرد: بوتاکس یک داروی تزریقی است و می بایست تنها توسط پزشکان و متخصصان آموزش دیده در مراکز پزشکی مجاز نظیر مطب، کلینیک و بیمارستان استفاده شود.

قیصری همچنین به زنان باردار و شیرده، بیماران مبتلا به بیماریهای عصبی، عضلانی نظیر میاستنی گراویس و ام اس، هشدار داد که از تزریق بوتاکس اجتناب کنند.

دبیر انجمن راینولوژی ایران در ادامه به افرادی که به پروتئین های تخم مرغ واکنش آلرژیک نشان می دهند و یا اخیرا مصرف داروهایی نظیر جنتامایسین و کانامایسین را داشته اند، با احتیاط نسبت به تزریق بوتاکس اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha