شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 84494

سلامت نیوز : یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: "ﺗﻨﯿﺲ اﻟﺒﻮ" از ﻋﻠﻞ ﺷﺎﯾﻊ درد آرﻧﺞ اﺳﺖ. در مبتلایان به "تنیس البوی" مزمن که به درمان‌های معمول جواب مناسب درمانی نداده‌اند، پس از تزریق PRP بهبودی حاصل شده است.

دکتر علی فرخانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه PRP جدا کردن پلاکت فرد و تزریق آن به محل آسیب است، گفت: امروزه این روش به صورت گسترده‌ای برای درمان بیماری‌های عضلانی اسکلتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه “تنیس البو” بیماری شایعی است که در حدود 1 تا 2 درصد از افراد جامعه به آن دچار می‌شوند، گفت: این عارضه موجب درد ناحیه قسمت خارجی آرنج می‌شود. بیماری به علت التهاب تاندون در محل اتصال عضلات پشت ساعد به سطح خارجی آرنج ایجاد می‌شود.

دکتر فرخانی گفت: PRP یا "پلاسمای سرشار از پلاکت" نوعی فرآورده خونی است و تزریق آن در بعضی نقاط از اندام راهی است که در سال های اخیر برای درمان تعدادی از دردهای سیستم حرکتی پیشنهاد شده است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: در حدود 48 درصد کسانی که به “تنیس البو” مزمن دچار هستند، علائم بالینی در طی 6 ماه پس از تزریق "پلاسمای سرشار از پلاکت" به نحو چشمگیری بهتر شده و شدت درد آنها کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده گفت: مبتلایان به "تنیس البو" مزمن که به درمان های معمول جواب مناسب درمانی نداده اند پس از تزریق PRP و با گذشت 24 هفته 75 درصد بهبودی حاصل شده است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه افزود: در این بررسی ها گروهی دیگر از بیماران نیز پس از گذشت 6 ماه از تزریق، کاهش درد به میزان 84 درصد گزارش شده است.

دکتر فرخانی گفت: مطالعات نشان می دهد که در مواردی که علائم تنیس البو با درمان های معمول بهبود نیافته و مزمن می شود، استفاده از روش تزریق (PRP) می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha