سلامت نیوز : یک فوق تخصص اطفال با بیان اینکه اجرا شد طرح تک شغله شدن پزشکان نباید موجب کاهش انگیزه مادی و معنوی پزشکان شود، گفت: با توجه به اینکه سلامت، محور توسعه پایدار در هر جامعه است، پزشکان در راه رسیدن به این هدف نقش بسیار مهمی دارند، بنابراین به اجرا درآوردن غیراصولی این طرح نباید موجب سرخوردگی پزشکان و فشار کاری بر روی آنان شود.

دکتر علی ربانی در گفت وگو با ایسنا ، طرح تک شغله شدن پزشکان را در صورت اجرایی شدن آن بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرح تمام وقت جغرافیایی پزشکان با وجود خوب بودن آن تاکنون اجرا نشده است. البته با زمان کوتاه هم نمی توان انتظار اجرا شدن آن را داشت.

رییس مرکز طبی کودکان اجرا شدن طرح تک شغله شدن پزشکان را، منوط بر فراهم کردن پیش زمینه های لازم و دادن فرصت‌های مناسب به پزشکان دانست، و افزود: بیمارستان‌ها به منظور به اجرا در آوردن این طرح نیاز به درآمد بالا دارند. البته تمام وقت شدن پزشکان به نوعی می تواند برای مراکز درمانی هم درآمدزا باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : طرح تک شغله شدن پزشکان ابتدا باید به صورت آزمایشی در یک بیمارستان اجرا شود، سپس در مراکز درمانی دیگر به تدریج آن را اجرایی کرد که این ایده می تواند به نوعی در موفقیت اجرای طرح تمام وقت شدن پزشکان موثر واقع شود.

این فوق تخصص اطفال با بیان اینکه اجرا شدن طرح تک شغله شدن پزشکان نباید موجب کاهش انگیزه مادی و معنوی آنان شود، گفت: با توجه به اینکه سلامت محور توسعه پایدار است، پزشکان در راه رسیدن به این هدف بسیار تاثیرگذار خواهند بود، بنابراین اجرا درآوردن غیراصولانه این طرح نباید موجب سرخوردگی پزشکان و فشار کاری بروی آنان شود.

دکتر ربانی در پایان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تنها یک عامل اجرایی است، اظهار داشت: با توجه به تلاش های چندین ساله پزشکان در راه تحصیل باید مسوولین وزارت بهداشت به نحوی درصدد تامین نیازهای مادی و رفاهی پزشکان باشند تا آنها هم مجبور به راه اندازی مطب های خصوصی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha