سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمان را از اولویت‌ها خواند و راهکارهای تحقق این تکلیف قانونی را تشریح کرد.

دکتر محمدحاجی آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمان را یکی از اولویت‌های دولت و از جمله وزارت بهداشت، عنوان و بر لزوم تحقق هر چه سریع‌تر آن تاکید کرد.

وی در این باره گفت: تعامل گسترده و سازنده با سازمان‌های بیمه‌گر از طریق خرید هوشمند و هدفمند خدمات درمانی، گسترش سطحی و عمقی پوشش بیمه‌های خدمات درمانی و اصلاح نظام تعرفه خواهد توانست بخشی از این هزینه‌های مستقیم مردم در خدمات درمانی را کاهش داده و باری که بر دوش مردم تحمیل می‌شود را کاهش دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با افزایش سهم سلامت در بودجه عمومی بتوان ضمن واقعی‌تر کردن تعرفه‌های خدمات درمانی، پرداخت مستقیم از جیب مردم در ازای خدمات درمانی را کاهش داد.

وی در این باره افزود: ارایه دهندگان خدمات بویژه در بخش دولتی متاسفانه گاهی به حقوق خود نمی‌رسند. اصلاح نظام تعرفه‌ای می‌تواند رضایتمندی ارایه دهندگان خدمات و به دنبال آن رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد. البته وزارت بهداشت در این زمینه نیازمند یاری جدی مجلس، هیات دولت و ارگان‌های مسوول در امر سلامت است. مسلما وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

آقاجانی در عین حال بهترین نظام برای ارایه خدمات درمانی در کشور را اجرای طرح سطح بندی خدمات درمانی دانست و گفت: در صورت اجرای دقیق طرح سطح بندی و فراگیر شدن و همچنین توزیع متعادل امکانات و نیروی انسانی، مشکلات مراکز درمانی غیرفعال نیز قابل حل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha