سلامت نیوز : به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ویژه حجاج در فرودگاه زاهدان مستقر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدی معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: برای جلوگیری ازانتقال بیماری‌های ویروسی و تنفسی شامل آنفلوآنزا، سارس وکرونا، لازم است که حجاج و استقبال کنندگان از آنان، توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی از اقدام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه استقرار تیم های بهداشتی ویژه حجاج در فرودگاه زاهدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پایگاه، مراقبتهای بهداشتی ویژه‌ای جهت حجاج صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تیم های بهداشتی دانشگاه شامل پزشک، کارشناس بیماری‌ها، بهداشت محیط در آنجا مستقر خواهند بود و خدمات آموزشی و بهداشتی به حجاج و حتی استقبال کنندگان نیز ارائه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در صورت ابتلای حجاج یا نزدیکان آنها تا 14 روز پس از بازگشت به بیماری‌های تنفسی و ویروسی ضمن استفاده از ماسک لازم است مراسم پذیرایی خود را تا بهبودی کامل به تاخیر اندازند و به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن حجاج حتی الامکان پرهیز کنید.

گفتنی است، تا امروز 845 نفر از حجاج طی 3 پرواز وارد فرودگاه زاهدان خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha