در اعمال جراحی جدید، جراحان با حفظ لایه سطحی چشم پس از سوراخ کردن سطح آن وارد چشم می شوند که به دلیل کوچک شدن محل ورود به چشم، نیازی به بخیه نیست.

دکتر «توکا بنایی» جراح و متخصص ویتره و رتین و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با ایسنا در خصوص این روش جراحی جدید افزود: بیماری‌های شبکیه علت‌های مختلفی دارد که دیابت، اختلال مرکز بینایی در اثر افزایش سن، سوراخ شدن مرکز بینایی و کنده شدن شبکیه شایع‌ترین علت بروز این بیماری است.

وی، مهمترین علامت بیماری‌های شبکیه را کاهش دید ناگهانی و تدریجی چشم دانست و گفت: در زمینه تشخیص، امکانات و وسایل جراحی بیماری شبکیه در سال‌های اخیر در کشور، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و کوچکتر شدن محل ورود به چشم را یکی از مهمترین پیشرفت‌ها در این زمینه می توان عنوان کرد.

دكتر بنایی، در مقایسه این روش جراحی جدید با اعمال جراحی قدیم تصریح کرد: در اعمال جراحی ویکرکتومی كه یکی از عمل‌های جراحی اصلی سگمان خلفی بیماری‌های شبکیه است در گذشته با باز کردن لایه سطحی چشم وارد چشم می‌شدند و این لایه سطحی دوخته می‌شد كه ناراحتی‌هایی نیز بعد از عمل برای بیمار به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روش جراحی جدید با حفظ لایه سطحی چشم و با سوراخ کردن وارد چشم می‌شویم و چون محل ورود به چشم کوچک است نیازی به بخیه ندارد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: شبکیه، لایه حسی گیرنده نور است که اطلاعات بینایی را برای انتقال به مغز به عصب بینایی می رساند.

وی در پایان افزود: کاهش عوارض بعد از عمل و درد و ناراحتی ناشی از این جراحی از جمله مزیت‌های این روش جدید است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha